مُهر انتخابات از این پس در شناسنامه‌ها زده نمی‌شود

مدیرکل ثبت احوال استان یزد گفت: در انتخابات ۱۱ اسفند۱۴۰۲، احراز هویت رای دهندگان با کد ملی و بصورت الکترونیکی انجام می‌شود.

محمدعلی مکرمی مدیرکل ثبت احوال استان یزد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ثبت احوال در شمار پنج دستگاهی است که باید استعلام قانونی را انجام دهد، گفت: تا قبل از قانون جدید انتخابات ارائه اصل شناسنامه برای رای دادن الزامی بود، اما در انتخابات پیش رو، برای جلوگیری از تخلفات احتمالی، احراز هویت آنلاین صورت می‌گیرد.

او افزود: در انتخابات ۱۱ اسفند، احراز هویت رای دهندگان با کد ملی و بصورت الکترونیکی انجام می‌شود و علاوه بر شناسنامه و کارت ملی، مردم می‌توانند با گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت هم در در انتخابات شرکت کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد اظهار داشت: در گذشته شبهاتی مانند سوء استفاده از شناسنامه‌های مکرر و افراد فوت شده مطرح می‌شد که این مشکل به طور کامل در این انتخابات رفع شده و همچنین در مورد شناسنامه المثنی نیز سریال شناسنامه ثبت شده و هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

مکرمی ادامه داد: در روز انتخابات همه‌ی ادارات ثبت احوال استان یزد باز است و شهروندان برای رفع مشکل در زمینه شماره ملی یا شناسنامه می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

سیدحسن سالاری رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان یزد هم در این نشست گفت: همه تمهیدات برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند در استان یزد فراهم و فرایند‌های حقوقی به ۱۲ فرمانداری استان ابلاغ شده است.

او افزود: حرکت در مسیر تامین امنیت، سلامت، رقابت سالم و مشارکت حداکثری محور فعالیت‌های کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان است.

رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان یزد گفت: تاکنون تخلف انتخاباتی از سوی داوطلبان در استان یزد گزارش نشده است.

برچسب ها: شناسنامه ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار