شناسایی ۶۶ واحد تولید آلاینده در تهران

مدیر کل محیط زیست شهرداری تهران از شناسایی ۶۶ واحد تولید آلاینده در تهران طی امسال خبر داد.

حلیا سادات حسینی مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها مربوط به حوزه مدیریت انرژی است که چند هدف نظیر توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و بهینه سازی انرژی دنبال می‌شود.

وی گفت: نقاطی که پتانسیل احداث نیروگاه بزرگ مقیاس دارد را پیش بینی کردیم و سه نقطه در تهران جانمایی شده تا سال آینده فرآینده احداث نیروگاه آغاز شود.

حسینی گفت: دو نقطه در سطح شهر تهران جانمایی شده که یکی از آن‌ها در منطقه سرخه حصار است تا توربین آبی در آنجا عملیاتی شود.

وی در خصوص مدیریت مصرف انرژی گفت: ۵۷۸ ساختمان در سال جاری اقدامات مرتبط با مدیریت انرژی را انجام دادند و در سال جاری هم اقدامات خوبی انجام شده است.

حسینی در خصوص معاینه فنی موتورخانه‌ها گفت: شهرداری تهران جزو معدود دستگاه خدماتی است که کلیه ساختمان‌های آن موفق به اخذ معاینه فنی موتورخانه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۶۶ واحد آلاینده شناسایی شده که ۴۴ مورد آن تحت کنترل قرار گرفته است گفت: تلاش می کنیم از طریق فرهنگی سازی و متقاعد سازی صنایع کار کنترل آلاینده را انجام دهیم.

وی گفت: با اقدامات انجام شده در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ موفق به اضافه شدن ۶۲ کیلو وات به ظرفیت نیروگاهی تهران شدیم و همچنان در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۸۵ کیلو وات و در سال ۱۴۰۲ تاکنون ۸۰ کیلو وات به ظرفیت نیروگاهی شهر تهران اضافه شده است.

مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تاکید کرد: طرح مدیریت مصرف انرژی در ۲ سال اخیر در بیش از یک هزار ساختمان شهر تهران اجرایی و عملیاتی شده است.

حسینی در خصوص گمانه زنی رسانه‌ای در خصوص تعطیلی و جابجایی مرکز زباله سوز آرادکوه گفت: هنوز ارزیابی خاصی در این زمینه صورت نگرفته و این طرح تنها در حد یک کار مطالعاتی است و در این زمینه باید منابع طبیعی اقداماتی انجام دهد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در حوزه محیط زیست اشاره کرد و افزود: مردمی‌سازی در محیط زیست و استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و سمن‌ها به صورت ویژه در اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران پیگیری و دنبال می‌شود و در این حوزه تعدادی از مساجد، حوزه علمیه بانوان، امامزاده‌ها و پایگاه‌های بسیج و همچنین سرا‌های محلات فعالیت ویژه‌ای را دارند و بازخورد خوبی را در این حوزه داریم.

سادات حسینی به پاکسازی بوستان‌ها از فیلتر‌های سیگار اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز با همکاری گروه‌های جهادی انجام می‌شود و در ماه دو الی سه بار در بوستان‌های بزرگ گروه‌های جهادی به صورت خودجوش این کار را انجام می‌دهند.

وی به کمیته پلاستیک اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز بر اساس مصوبات شورای شهر تهران اقدامات خوبی در میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های شهروند در ارتباط با عدم استفاده کمتر از پلاستیک انجام شده است.

وی گفت: در طرح جامع مدیریت پسماند علاوه بر موضوعات اشاره شده به گاز متان مدیریت و تصفیه شیرابه‌ها، کمپوست و ... اشاره شده است. در طرح جامع آمده است که در کنار آرادکوه باید فضای دیگری برای دفن زباله در نظر گرفته شود که تامین این زمین باید توسط منابع طبیعی انجام شود و تا زمانی که زمین اشاره شده خریداری و تامین نشود نمی‌توان جای دقیقی را برای دفن زباله احداث کرد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در خصوص برخی از اظهارات مبنی بر ادغام شرکت کنترل کیفیت هوا با اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تصریح کرد: به هیچ عنوان این مسئله صحت ندارد.

سادات حسینی در خصوص بخش زیست محیطی پروژه‌های شهری تصریح کرد: تمام این پروژه‌ها باید پیوست زیست محیطی داشته باشد و هیچ پروژه‌ای بدون این پیوست احداث نخواهد شد.

وی همچنین در ارتباط با فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران گفت: تا زمانی که این کارخانه مجوز زیست محیطی اخذ نکند نمی‌تواند فعالیت خود را انجام بدهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار