زلنسکی از کاهش کمک‌های آمریکا به اوکراین می‌ترسد

زلنسکی در مصاحبه‌ای تاکید کرد آمریکا طی چند وقت اخیر با اعلام کاهش کمک‌های خود به اوکراین، سیگنال بدی را ارسال کرده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هشدار داد که در زمانی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با محاصره جمهوری‌خواهان مواجه است که او را از حمایت بیشتر باز می‌دارد، کاهش کمک‌های آمریکا به کی‌یف پیام بدی می‌فرستد.

براساس گزارش المیادین، با احتمال کاهش کمک‌های آمریکا، زلنسکی از آلمان خواست وزنه اقتصادی خود را به شرکایش در اتحادیه اروپا بیندازد تا از کی‌یف در نبرد علیه روسیه حمایت بیشتری کند.

او به رادیو آلمانی ARD گفت که انفعال یا عدم حمایت آمریکا سیگنال بدی را ارسال خواهد کرد. زلنسکی در پاسخ به این سوال که آیا امیدوار است که برلین نقش بیشتری در صورت کاهش کمک‌های آمریکا ایفا کند، پاسخ داد: آلمان ممکن است بتواند کشور‌های اتحادیه اروپا را هماهنگ کند.

او افزود: بسیاری از کشور‌ها روابط اقتصادی مهمی با آلمان دارند و اقتصاد آن‌ها به تصمیمات این کشور بستگی دارد، زیرا آلمان اقتصاد قوی دارد.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در مصاحبه‌ای در روز چهارشنبه از کشور‌های اروپایی خواست تا عرضه تسلیحات به اوکراین را افزایش دهند. شولتس گفت: اروپا باید برای حمایت از اوکراین در دفاع از خود بیشتر تلاش کند. کمک‌های اختصاص داده شده توسط کشور‌های اروپایی برای سال ۲۰۲۴ به اندازه کافی بزرگ نیست.

اوکراین کمک‌های مالی و نظامی هنگفتی از کشور‌های غربی به ریاست آمریکا، انگلیس و کشور‌های بزرگ اروپایی دریافت کرده است. مجموع کمک‌های ارائه شده توسط آمریکا به اوکراین از زمان شروع جنگ به ۱۱۳ میلیارد دلار  از جمله ۶۰ میلیارد دلار در قالب کمک‌های نظامی رسیده است. 

اما حمایت از اوکراین به موضوع اختلاف سیاسی داخلی در آمریکا بین دولت دموکرات بایدن و حزب جمهوری خواه، به ویژه با آغاز آماده سازی برای انتخابات ریاست جمهوری آتی، تبدیل شده است. پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، این اختلاف تشدید شد، زیرا مجلس نمایندگان آمریکا بسته کمکی به این رژیم را به قیمت کاهش در بسیاری از موارد از جمله کمک به اوکراین، تایید کردند.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که می‌تواند بار دیگر بایدن را در مقابل دونالد ترامپ قرار دهد، زلنسکی هشدار داد که بازگشت رئیس جمهور سابق جمهوری خواه به کاخ سفید احتمالا منجر به سیاست متفاوت در مورد جنگ خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
بیچاره زلنسکی دگر پولی نریزند توی جیبش
ببین در هم شکسته تاپ و تیپش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
آمریکا به اوکراینیا میگه مگه طلبکارین هر کاری کردین پولشو بهتون دادم و حق اعتراض ندارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
حالا کجاش رو دیدی انچنان مثل لیبی و افغانستان افسارت رو رها می کنه که برگردی به خودت هم لگد بزنی
آخرین اخبار