وقوع ۳۰ بلای طبیعی در ایران

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: ایران وقوع ۳۰ بلا از ۵۰ نوع بلایای طبیعی را تجربه کرده است.

دکتر جعفر میعادفر در اولین همایش منطقه‌ای پدافند غیرعامل در حوزه سلامت به میزبانی یزد، با اشاره به وقوع اکثر بلایای طبیعی شناخته شده دنیا در ایران و بلاخیز بودن کشورمان در سطح آسیا و جهان گفت: ایران وقوع ۳۰ بلا از مجموع ۵۰ نوع بلایای طبیعی را تجربه کرده است.

او از حادثه تروریستی کرمان و حریق اخیر در بیمارستان گاندی یاد کرد و افزود: وقوع عوارض ناشی از بلایای طبیعی از یک طرف و جنگ‌های پیرامون کشورمان از سوی دیگر، چهره متفاوتی از مدیریت بلایا و پدافند غیرعامل را شکل داده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور به تهدیدات متعدد مبتلا به کشورمان در تمام عرصه‌ها طی سالیان گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدید‌ها و اقدامات نظامی دشمنان در موضوع پدافند غیرعامل حائز اهمیت و تداوم اقدامات ضروری، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

میعادفر با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی و پیشرفت‌های علمی و نظامی کشورمان می‌تواند دلیلی برای توجه و تهدید سایر کشور‌ها باشد، تصریح کرد: توسعه سریع شهرنشینی، تغییرات اقلیمی به خصوص تغییرات آب و هوایی، آلودگی هوا و گسترش سرزمینی گرد و غبار، بحث کم بارشی، فرونشست زمین، پایین بودن سطح دانش خانواده‌ها از دیگر تهدیدات در حوزه پدافندغیرعامل کشورمان است.

او خاطرنشان ساخت که دشمنان هم در سال‌های اخیر از طریق جنگ هیبریدی و ترکیبی هم کشورمان را مورد تهدید قرار داده اند.

رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت بر اهمیت حفظ مراکز حیاتی و حساس در کشورمان از جمله انتقال خون و انستیتو پاستور و برخی بیمارستان‌های کشورمان در راستای کاهش آسیب‌پذیری با افزایش ضریب ایمنی آن‌ها تأکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار