در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هیئت‌های مذهبی نباید به باشگاه سیاسی تبدیل شوند

حجت‌الاسلام باباخانی گفت: هیئت‌های مذهبی نقطه اشتراک مردم هستند و البته این موضوع به آن معنی نیست که به باشگاه سیاسی تبدیل شوند.

حجت‌الاسلام مجید باباخانی، رئیس کمیته هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی ستاد مرکزی دهه فجر در ارتباط با تفاوت انتخابات امسال با سالهای گذشته و وظایف هیئت‌های مذهبی در این زمینه اظهار کرد: انتخابات امسال به دلیل تهدید‌های مختلف دشمنان انسجام بیشتری را می‌طلبد.

وی ادامه داد: هیئت‌های مذهبی نقطه اشتراک مردم هستند، با هر سلیقه‌ای مردم ما اهل بیت و امام حسین (ع) را دوست دارند و حتی اهل تسنن و مسیحیان نیز به اهل بیت ارادت دارند و جلوه‌های آن را در ایام مختلف می‌بینیم؛ لذا هیئت‌های مذهبی در ایجاد این انسجام اجتماعی که در آستانه انتخابات به آن نیاز داریم نقش مهمی دارند.

باباخانی ادامه داد: البته این موضوع به آن معنی نیست که هیئت‌های مذهبی به باشگاه سیاسی تبدیل شوند. اگر چه هیئت‌های مذهبی اگر بتوانند بستر را فراهم کنند و نامزدهای مختلف با سلایق متعدد حرف‌های خود را در تمامی استان‌ها به مردم بزنند و بستری برای این گفتگو فراهم کنند اتفاق خوبی است و ما آن را تشویق می‌کنیم.  

وی ادامه داد: اما اینکه بخواهند در سمت یکی از جناح‌ها قرار بگیرند و نامزد خاصی را تبلیغ کنند  شان هیئت‌های مذهبی و مجموعه‌های مردمی را خراب می‌کند. 

باباخانی گفت: جلسات متعددی برای مبلغین و مداحان اهل بیت داشتیم تا  این حضور اجتماعی را پررنگ کنند و با آن نگاه بالا بردن مشارکت و فارغ از آن که چه کسی نامزد می‌شود و رای می‌آورد مشارکت مردم بالا برود، هیئت‌های مذهبی می‌توانند در این موضوع حضور تعیین کننده‌ ای داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار