حذف پرافتخارترین تیم قاره از جام ملت‌های آفریقا/ دروازه بان مصر، رویای صلاح را نابود کرد+ فیلم

تیم ملی مصر با شکست مقابل کنگو در ضربات پنالتی از جام ملت‌های آفریقا کنار رفت.

در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آفریفا، تیم‌های ملی مصر و کنگو به مصاف هم رفتند که بعد از تساوی در وقت‌های معمول و اضافه، در ضربات پنالتی کنگو توانست پیروز شود.

در این بازی ابتدا کنگو در دقیقه ۳۷ با گل الیا پیش افتاد، اما مصطفی محمد در دقیقه ۴۵ از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند.

مصطفی محمد البته در ضربات پنالتی آخر بازی یک پنالتی برای مصر از دست داد. البته این پنالتی باعث حذف مصر نشد، زیرا کنگو هم دومین پنالتی اش را از دست داد. هر دو تیم هشت بار پنالتی زده بودند که هفت تای آن گل زده بود و در ضربه نهم، دروازه بان مصر پشت توپ قرار گرفت، اما شوتش با برخورد به تیر دروازه از بالای دروازه به بیرون رفت.

 سپس دروازه بان کنگو برای این تیم پنالتی زد و او توپش را به گل تبدیل کرد تا محمد ابو جبل دروازه بان مصری‌ها که حتی یک پنالتی از ۹ ضربه حریف را هم نتوانست مهار کند، یک تنه باعث حذف تیمش شده باشد. البته دروازه بان کنگو هم هیچ کدام از ضربات پنالتی مصری‌ها را مهار نکرد و هر سه پنالتی از دست رفته در این بازی، به بیرون زده شد. 

جالب است بدانید، ابوجبل ۳۵ ساله، دو سال قبل و در دوره قبلی جام ملت‌های آفریقا، توسط کارلوس کی روش به دروازه بان اول مصر تبدیل شد و با درخشش او، مصر توانست تا فینال بالا بیاید، اما این بار برخلاف دوره قبل، باعث حذف زودهنگام تیمش شد.

مصر که در غیاب محمد صلاح مصدوم، با سختی و به طور معجزه آسایی از گروهش صعود کرده بود، حالا خیلی زود از دور رقابت‌ها کنار رفت تا جام بدون پرافتخارترین تیم بازیها، پیگیری شود.  قرار بود صلاح در صورت رسیدن مصر به فینال، به آفریقا بازگردد و تیمش را در دیدار فینال همراهی کند.

کنگو در یک چهارم به مصاف تیم ملی گینه خواهد رفت که پیش از این دیدار توانسته بود با یک گل از سد گینه استوایی عبور کند. کنگو در دور گروهی با سه مساوی صعود کرده بود و در این دیدار  هم با چهارمین تساوی و پیروزی در پنالتی ها صعود کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
کیروش هرجا مربیگری کرد استعداد ها را خشکاند و رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
دقیقا گل اولش شد مثل اعتراض بازیکنای ایران تو بازی ژاپن
آخرین اخبار