اختلافات قومی و قبیله‌ای از نگاه دین، شرع و قانون مردود است

امام‌جمعه اهل‌سنت بخش کهیر کنارک با اشاره به اختلافات و درگیری‌های قومی و قبیله‌ای هر نوع نزاع و قتل و کشتار فامیلی و قومی را از نگاه دین و شرع اسلام و قانون مردود دانست.


 مولوی نواب حوت  با اشاره به اختلافات قومی و قبیله‌ای، بیان کرد: درگیری‌های طایفه‌ای از حوادث تلخی است که گاهی در برخی نقاط استان رخ می‌دهد و بعضی از افراد قوم‌ها و طوایف به جان همدیگر می‌افتند و خونریزی و قتل و کشتار به راه می‌اندازند.

وی با اشاره به اینکه، درگذشته در میان عرب‌ها جهالت و نادانی‌ای بود که با کوچک‌ترین مسئله‌ای با همدیگر درگیر می‌شدند، خون همدیگر را می‌ریختند و تعدادی از آن‌ها کشته می‌شدند، تصریح کرد: با قدوم «رسول اکرم صلی‌الله علیه و سلم» ریشهٔ این نوع جهالت و نادانی از میان عرب‌ها خشکید. عرب‌ها آگاه شدند و جایگاه و موقعیت خود را شناختند و از درگیری‌ها و اختلافات جزئی و ناچیز دست کشیدند.

مولوی حوت با بیان اینکه متأسفانه هنوز در میان مردم درگیری و نزاع هست و با کوچک‌ترین مسئله‌ای درگیر می‌شوند، به جان همدیگر می‌افتند و به آبرو، حیثیت، شخصیت، خون و جان همدیگر تعرض می‌کنند، گفت: قتل و کشتار از گناهان کبیره است و بدون توبه عفو و بخششی در کار نیست. ما خوشحال و خرسند می‌شویم که بشنویم ملت ما باهم در صلح و سازش زندگی می‌کنند و از ویژگی‌هایی همچون؛ «حلم، بردباری و صبر»، «ایثار و ازخودگذشتگی» و «اخلاص»، «حسنات و نیکی‌ها»، «صدق و راستی»، «مهمان‌نوازی»، «شجاعت» و «همت» برخوردارند و با این اوصاف میان ملت‌ها شناخته می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار