استاندار:

دانشگاه محور اصلی پیشرفت سیستان و بلوچستان است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه محور اصلی پیشرفت و توسعه این استان در همه زمینه هاست و خوشبختانه دانشگاه‌ها در حال حاضر در همه رشته ها فارغ التحصیل دارند.

 محمد کرمی   در نشست با دانشگاهیان اظهار کرد: ظرفیت‌های بی نظیری در سیستان و بلوچستان وجود دارد که این ظرفیت ها با کار، تلاش و کوشش شکوفا می‌شود.

وی بیان کرد: اگر یک استاد دانشگاه صرفا چهار کلاس دانشگاه برود از نظر علمی رشد کمی دارد و ممکن است پیشرفت زیادی نکند اما با استفاده از علم و به‌روز کردن اطلاعات رشته تحصیلی خود می‌تواند یک دستگاه اجرایی را پشتیبانی کند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید شرکت‌ها را پشتیبانی علمی کنند تصریح کرد: شرکت هایی که ورشکست شدند پشتوانه علمی نداشتند دانشگاه ها باید نوآوری را ایجاد کنند از این رو همه دستگاه‌های اجرایی باید با دانشگاه در ارتباط باشند.

وی خاطرنشان کرد:مجموعه فعالیت های دانشگاه و آموزش و پرورش می تواند به دستگاه های اجرایی کمک کند تا ما در سیستان و بلوچستان پیشرفت‌مان سرعت گیرد.
کرمی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد دریا اشاره کرد و افزود: هر چه موجود در خشکی داریم ۲ برابرش در دریا وجود دارد، در حال حاضر در سواحل ۱۱۰ جلبک داریم که در داروسازی، خوراک انسان، خوراک دام و در صنعت کاربرد دارند اما برای استفاده از آن نیاز به علم است قطعا اگر در کاری پشتوانه علمی تحقیقاتی وجود نداشته باشد همه این محصولات را بی خاصیت می پندارند.
به گفته وی شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند تغییر و تحول اساسی ایجاد کند در حال حاضر بسیاری از محصولات‌مان به صورت خام صادر می ‌شود که فرآوری و ارزش افزوده را دیگران دریافت می کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نوآوری در کار بسیار مهم است اظهار کرد: در حوزه مکانیک به افراد متخصص و توانمند احتیاج داریم که این نیروی توانمند را دانشگاه می‌تواند تربیت می‌کند همچنین در حوزه مدیریت نیز مدیران نباید ارتباطشان با دانشگاه قطع شود چرا که نوآوری و خلاقیت باید در دانشگاه وجود داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
سلام استاندارسیستان وبلوچستان چگونه فریاد عدالت می‌زنید سمیه نفت سفید خانواررانصف کاهش دادی به کدام قانون وقتی هزاران خانواردرخط بدبختی زندگی می‌کنند.۳۰۰لیترنفت رابه نصف وقتی درنازنعمت هستی ازفریادگرسنگی فرزندان نیازمند چه می‌دانی با فروش نفت سمیه خودپیش خانواده شرمنده نان شب نمود.این سمیه رابه نصب کاهش دادی چراتمام درهای به سوی مردم قفل میشودپس این بندگان خداوندچگونه زندگی کننند.
آخرین اخبار