نماینده ولی فقیه در کردستان:

توجه به معنویت از مشکلات جامعه می کاهد

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی گفت:روش درست برای اصلاح مشکلات جامعه نظیر فساد و اختلاس در ادارات، نماز و توجه به معنویت است‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان صبح امروز در جلسه شورای اقامه نماز استان اظهار کرد: راه چاره جامعه و حل مسائل و مشکلاتی از قبیل فساد و اختلاس توسط برخی از مسئولین توجه به معنویت است که نماز نیز اوج و سرمنشاء این معنویت است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه بیشترین گلایه مردم از ادارات مربوط به فساد، اختلاس، بداخلاقی و کم کاری است، تاکید کرد: راه درست برای اصلاح آن نماز و توجه به معنویت است و مسئول برای اینکه لغزش نداشته باشد باید همواره به نماز پناه ببرد. 

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما همه افراد و ارکان جامعه، متولی نماز را روحانیان می‌دانند، ما نیز منکر این نیستم که ترویج آن برعهده ماست، اما اینکه فکر کنیم نماز در جمهوری اسلامی فقط باید توسط روحانیون انجام شود، اشتباه است.

حجت‌الاسلام پورذهبی ادامه داد: ترویج نماز، ترویج فرهنگ انقلاب است و همه ما به ویژه مسئولین ادارات باید به این مهم اهتمام داشته باشند و همواره خود را متولی این حوزه بدانند.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: متاسفانه گاهی اهمیت لازم برای این مسئله را از جانب مسئولین مشاهده نمی‌کنم و برای حل آن باید ابتدا در خود مدیران انگیزه ایجاد شود.

وی بر لزوم توجه به حفظ ظاهر مساجد نیز تاکید کرد و گفت: این مسئله مهمی است که در آن کم‌کاری شده لذا باید هم صورت و هم سیرت مسجد آراسته باشد.

 کردستان ظرفیت لازم برای برگزاری اجلاسیه نماز سراسری را دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان بر ضرورت گسترش ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی در ادارات و اماکن عمومی تاکید کرد و گفت:جلسات شورای اقامه نماز استان، شهرستان‌ها و نیز دستگاه‌های جرایی به صورت منظم و مستمر با محوریت مدیران ارشد دستگاه‌ها انجام شود‌.

عبدالله رشیدی پور، بر اهمیت جایگاه نماز در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: مدیران جمهوری اسلامی در اقامه نماز، الگوی جامعه هستند.

وی با تاکید بر اینکه نماز در اولویت مدیران روسای ادارات قرار گیرد افزود: جلسات شورای اقامه نماز استان، شهرستان‌ها و نیز دستگاه‌های اجرایی به صورت منظم و مستمر با محوریت مدیران ارشد دستگاه‌ها انجام شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان بر ضرورت گسترش ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی در ادارات و اماکن عمومی این استان تاکید کرد و گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ نماز در جامعه، خانواده ها، نهادهای آموزشی و ادارات نقش بسزایی دارند.

رشیدی پور در ادامه با اشاره به لزوم توجه مسئولان به جایگاه نماز و اهمیت برپایی نماز جماعت در ادارات تصریح کرد: حقوقی که برای ائمه جمعه در بودجه امسال تصویب شده‌ است باید پرداخت شود و مدیران مکلف به پرداخت آن هستند.

وی به وضعیت اقامه نماز در ادارات و سازمان‌های دولتی گریزی زد و گفت: فضا و امکانات لازم در اکثر ادارات برای اقامه نماز فراهم شده است اما هنوز در سطح جامعه با رسیدن به نقطه مطلوب برای اقامه نماز فاصله داریم و اهمیت و جایگاه نماز در ادارات باید تبیین شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان گفت: کردستان ظرفیت لازم برای برگزاری اجلاسیه نماز را دارد و باید پیگیری این مهم باشیم تا پربارتر برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.