برداشت غیرمجاز ۳۰ میلیارد ریال از طریق همراه بانک جعلی در ۶ ماه گذشته

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: یکی از حیله‌های مجرمان برای دستیابی به اطلاعات بانکی افراد طراحی نرم‌افزار‌های بانکی جعلی است.

سرهنگ حسن ابوالحسینی رئیس پلیس فتا استان یزد با اشاره به اینکه انتشار نرم‌افزار‌های جعلی بانکی و همراه بانک‌های جعلی در فضای مجازی یکی از حیله‌های مجرمان سایبری برای سرقت اطلاعات حساب بانکی افراد است گفت: شهروندان برای دانلود و نصب نرم‌افزار‌ها یا اپلیکیشن‌های بانکی باید حتماً از منابع معتبر و سایت اصلی بانک استفاده کنند و به هیچ عنوان همراه بانک خود را در گوگل جستجو نکنند.

او افزود: نتایج جستجوی همراه بانک‌ها در موتور‌های جستجو مانند گوگل قابل اعتماد نیستند و در بسیاری از موارد سایت‌های جعلی و همراه بانک‌های جعلی بالاتر از سایت اصلی بانک نمایش داده می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان یزد توضیح داد: کاربران برای استفاده آسوده از خدمات بانکداری الکترونیک باید به چندین نکته توجه کنند، از جمله دریافت نرم‌افزار همراه بانک از وب‌سایت اصلی بانک، عدم اشتراک رمز ورود سامانه‌های همراه بانک با دیگران، تغییر دوره‌ای رمز عبور سامانه‌ها و خودداری از انتخاب رمز‌های ساده و قابل حدس مانند سال تولد و شماره شناسنامه.

ابوالحسینی اظهار داشت: کاربران باید تلفن‌همراه خود را با نرم‌افزار آنتی‌ویروس معتبر مجهز و آن را مستمر به‌روزرسانی کنند همچنین باید سیستم عامل، مرورگر وب و نرم‌افزار‌های دیگر روی گوشی خود را به‌روز نگه دارند و قفل امنیتی تلفن‌همراه و نرم‌افزار‌های بانکی را فعال کنند و اطلاعات حساس مانند رمز‌های دسترسی، CVV۲ و تاریخ انقضای کارت را روی گوشی ذخیره نکنند.

او تأکید کرد: در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی، می‌توانید مراتب را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش دهید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار