اصلاح نژاد گاومیش بومی برای کاهش وابستگی به نهاده وارداتی در سمنان آغاز شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: عملیات اجرایی طرح توسعه و اصلاح نژاد گله گاومیش بومی در استان با هدف کاهش وابستگی به نهاده وارداتی آغاز شد.

حمیدرضا عادل معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر حمایت و گسترش و اصلاح نژاد دام‌های بومی کشور، حمایت از پرورش و توسعه گاومیش در دستور کار معاونت بهبود تولیدات دامی استان سمنان قرار گرفت.

وی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح افزود: دام‌های بومی کمترین وابستگی را به نهاده‌های وارداتی دارند و به دلیل مقاوم بودن در مقابل بیماری‌ها و هزینه پایین تغذیه و ساختمان و تأسیسات، گسترش آن‌ها می‌تواند شاخصه بارز اقتصاد مقاومتی در بخش دامپروری کشور باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: برای اصلاح نژاد گله گاومیش بومی موجود در استان و افزایش تولید شیر و گوشت و بهبود صفات رفتاری آنها، از محل اعتبارات ملی که به این موضوع تخصیص یافته است، عملیات انتقال جنین اصلاح‌شده به گاومیش‌های بومی استان سمنان آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست اجرای طرح ۷۰ راس گاومیش بومی معاینه و سونوگرافی شدند و برای گاومیش‌های گزینش شده به عنوان گیرنده جنین عملیات هورمون‌درمانی و همزمان‌سازی فحلی آغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.