تجهیز هنرستان‌های کرمانشاه به تجهیزات و فضای کارگاهی

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : هنرستان‌های کرمانشاه به تجهیزات و فضای کارگاهی مورد نیاز بازار کار مجهز می‌شوند.

ماشاءالله پروین معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌ریزی برای تجهیز هنرستان‌های کرمانشاه، گفت : در تلاش برای تجهیز هنرستان‌های استان به تجهیزات و کارگاه‌های متناسب با نیاز روز بازار کار هستیم.

پروین افزود: در تلاشیم تا با به روز کردن تجهیزات هنرستانها، زمینه مهارت‌آموزی بهتر هنرجویان هنرستان‌ها را در استان فراهم کنیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: هم اکنون از محل فروش دو درصد گاز متعلق به آموزش و پرورش در حال تجهیز هنرستان‌ها به امکانات و کارگاه‌های مورد نیاز بازار کار هستیم، اما اعتباراتی که در اختیار داریم کافی نیست.

 پروین با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات گاز برای تجهیز هنرستان‌های استان تخصیص یافته، عنوان کرد: با توجه به اینکه تجهیزات هنرستان‌های استان خیلی قدیمی است و برای به روز کردن آن‌ها مطابق استاندارد‌های روز به میلیارد‌ها تومان اعتبار احتیاج داریم، امیدواریم شاهد تخصیص اعتبارات بیشتری از این محل باشیم.

پروین سپس با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۱۶۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش داریم، گفت: ۶۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای و ۱۰۰ هنرستان کاردانش در استان فعال است.

این مسئول گفت: هم اکنون ۲۲ هزار هنرجو در هنرستان‌های استان مشغول به تحصیل هستند که معادل حدود ۳۶.۵ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم استان است.

وی افزود: از نظر تعداد هنرجویان در حال تحصیل در هنرستان‌ها وضعیت قابل قبولی داریم و در حدود میانگین کشوری هستیم.

پروین سپس با اشاره به امتیازات تحصیل در هنرستان برای دانش‌آموزان، گفت: تحصیل در هنرستان‌ها ضمن اینکه دانش‌آموزان را بر مبنای استعدادهایشان توانمند می‌کند، زمینه ورود زودتر آن‌ها به بازار کار را هم فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: امروز آموزش‌های مهارتی در دنیا مورد توجه قرار دارد، به نحوی که سازمان یونسکو هم کشور‌های مختلف به ویژه کشور‌های در حال توسعه را به سمت آموزش‌های مهارتی توصیه کرده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.