افزایش ۳۰ میلیون مترمکعبی تولید گاز کشور

وزیر نفت از افزایش ۳۰ میلیون مترمکعبی تولید گاز کشور خبر داد.

جواد اوجی وزیر نفت در بازدید دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت: خوشبختانه با تداوم هوای سرد در کشور هیچ‌گونه قطعی گازی نداشته ایم. در حال حاضر ۸۵۱ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری کشور تزریق شده، به طوری که هیچ‌گونه قطعی گازی گزارش نشده است.

اوجی گفت: به طور کل در ایام سرد امسال حدود ۱۱ درصد کاهش مصرف و در مجموع  ۱۰ ماه، حدود پنج درصد معادل حدود ۱۵ میلیون مترمکعب در روز کاهش مصرف داشته‌ایم.

او اظهار کرد: روزانه ۳۰ میلیون مترمکعب افزایش تولید را از فازهای پارس جنوبی و میدان‌های مستقل گازی در شرکت نفت مناطق مرکزی داشته‌ایم، همچنین با جمع‌آوری گازهای مشعل حجمی به تولید گاز اضافه شد.

اوجی از ذخیره سازی ۳.۲ میلیارد متر مکعب در مخازن گاز خبر داد و گفت: روزانه حدود ۲۸ میلیون مترمکعب گاز بیشتر به نیروگاه‌ها تحویل داده شده است و صنایع عمده هم روزانه حدود ۱۰ میلیون مترمکعب بیشتر دریافت کرده‌اند.

اوجی افزود: برای پروژه کنتور‌های هوشمند گام‌های جدی و سازنده برداشته شده و در ۶ استان به‌صورت پایلوت در حال انجام است، در همین حال هوشمندسازی کنتور‌های گاز صنایع عمده هم آغاز شده است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره پتروپالایشگاه مهر خلیج فارس با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی این طرح، اظهار کرد: در بودجه امسال نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار تهاتر با نفت برای اجرای این پروژه اعتبار در نظر گرفته شده که نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ درصد این رقم عملیاتی شده است و پیش‌بینی می‌کنیم این طرح تا اواخر سال ۱۴۰۳ یا ابتدای سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
مازوت سوزی نیروگاه حرارتی شازند متوقف شود
آخرین اخبار