خراسان‌شمالی میزبان همایش ملی «نغمه سرایان اهل سنت» است

جانشین فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی در امور اقشار بسیج گفت: این استان نهم بهمن ماه جاری میزبان همایش ملی نغمه سرایان اهل سنت با حضور ۱۸ گروه از استان‌های مختلف است.

 سرهنگ محمد براتی روز شنبه در نشست خبری پنجمین همایش ملی «نغمه سرایان اهل سنت» اظهار کرد: این گروه‌ها با اجرای هنری خود در قالب نغمه سرایی، تواشی، مولودی خوانی، شعر و سروده‌هایی با موضوع پیامبراکرم (ص) و اهل بیت (ع) گوشه‌ای از آموزه‌های اعتقادی و وحدت بخش خود را به نمایش می‌گذارند.

وی محور‌های این همایش را انقلاب، وحدت اسلامی و پیامبر اکرم (ص) دانست و افزود: از مجموع گروه‌های پنجمین همایش ملی نغمه سرایان اهل سنت کشور چهار گروه از خراسان شمالی و مابقی نیز از سایر استان‌ها هستند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی در امور اقشار بسیج گفت: حدود ۱۰۰ نفر از استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، گلستان، گیلان، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان بلوچستان در این همایش حضور خواهند یافت و اجرا‌ها نیز انفرادی و گروهی خواهد بود.

وی هدف از برگزاری این همایش ملی را افزایش انسجام، همدلی و وحدت بین اقوام و گروه‌های مختلف دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بار‌ها در سخنان خود بر وحدت بین شیعه و سنی و اقوام مختلف کشور تاکید داشته اند که اینک این مهم را به نمایش خواهیم گذاشت.

براتی با بیان اینکه شیعه و سنی استان خراسان شمالی در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند افزود: برگزاری همایش‌ها کمک خواهد کرد تا ظرفیت‌ها و پتانسیل اقوام در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی و اجتماعی شناسایی شود چرا که این ظرفیت وجود دارد، اما باید به اشتراک بگذاریم.

وی با بیان اینکه شناسایی نخبگان در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی به رونق این حوزه‌ها کمک خواهد کرد گفت: همایش ملی نغمه سرایان اهل سنتی کشور از روز دوشنبه هفته جاری به مدت سه روز در سالن بصیرت دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار خواهد شد.

برچسب ها: نغمه سرایان ، اهل سنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.