مراکز درمانی و تجاری ناایمن باید پلمب شوند

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مراکز درمانی و تجاری نا ایمن باید پلمب شوند، گفت: قانونگذار و دستگاه‌های امنیتی بدون مسامحه در این زمینه ورود کنند.

 احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تهران به آتش سوزی بیمارستان گاندی اشاره کرد و گفت: بیمارستان گاندی جزو ساختمان‌های نا ایمن با درجه خطر پذیری زیاد بوده است و به رغم اخطار‌های شهرداری تهران اقدامی در رفع مشکلات ناایمنی ساختمان نشد تا حادثه بوجود آمد.

وی گفت: بار‌ها و بار‌ها گفته ایم که در رعایت مقررات ملی ایمنی ساختمان‌ها نباید هیچ مسامحه‌ای صورت گیرد و نیاز به اصلاح قوانین بالادستی برای ورود اجرایی دستگاه‌هایی مانند شهرداری هستیم تا از حوادث اینگونه جلوگیری شود.

وی ادامه داد: متاسفانه شهرداری و سازمان آتش نشانی تنها می‌توانند اخطار دهند و یا ساختمان‌های نا ایمن را شناسایی کنند و تعداد این ساختمان‌ها را بر شمرند، اما نمی‌توانند نام این ساختمان‌ها را اعلام عمومی و مستقیما برای پلمپ این ساختمان‌ها اقدام کنند چرا که ملاحظات امنیتی وجود دارد. 

صادقی افزود: ورود شهرداری برای پلمب این ساختمان‌ها نیز در قانون دیده نشده و قانونگذار مسیر پر پیچ و خمی را برای این منظور پیش بینی کرده که در نهایت ذینفع و مالکان باید نسبت به ایمنی ساختمان‌ها اقدام کنند. اما نتیجه این مسامحه کاری چه بوده؟ تا کی باید شاهد این حوادث باشیم؟ پلاسکو، مترو پل و حالا بیمارستان گاندی و صد‌ها ساختمان پر رفت و آمد دیگر که در لیست ساختمان‌های نا ایمن قرار دارند.

صادقی در ادامه اظهار داشت: در بررسی که تا آبان ماه از سوی سازمان مدیریت بحران صورت گرفته بود بیمارستان گاندی و بسیاری از مراکز درمانی دیگر جزو ساختمان‌های نا ایمن و با درجه خطر پذیری زیاد بوده اند و شهرداری به آن‌ها اخطار داده است، اما نمی‌توان اسامی را اعلام عمومی کرد به دلیل ملاحظات امنیتی، این ملاحظات تا به کی؟ اگر نبود رشادت و سرعت عمل نیرو‌های غیور آتش نشان و اورژانس در تخلیه بیمارستان گاندی و انتقال بیماران، تهران بار دیگر عزادار می‌شد. 

وی گفت: دستگاه‌های امنیتی و قضایی باید انتشار عمومی فهرست این ساختمان‌ها را در درجه اولویت کاری خود قرار دهند چرا که جان شهروندان مهم است.

صادقی گفت: ملاحظات امنیتی و اقدامات قضایی باید در راستای حفظ جان مردم باشد و در حال حاضر مهمترین اقدام برای حفظ جان شهروندان انتشار عمومی فهرست ساختمان‌های نا ایمن با درجه خطر پذیری زیاد است؛ که بسیاری از مراکز درمانی و تجاری را شامل می‌شود که روزانه محل تردد و تجمع بسیاری از شهروندان است.

صادقی در پایان گفت: امیدواریم مسئولان ذیربط به این موارد اعتنا کنند و دیگر شاهد حوادث اینچنینی نباشیم، دیگر بس است، شاهد حوادث تلخ بودن و از دست دادن عزیزان، صدمه دیدن جان بر کفان برای انتفاع یک عده خاص، دیگر بس است.

برچسب ها: آتش سوزی ، گاندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار