منابع آگاه ایرانی ادعای وال استریت ژورنال درباره حادثه تروریستی کرمان را رد کردند

منابع آگاه ایرانی، ادعای روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مبنی بر هشدار اطلاعاتی واشنگتن به تهران درباره حمله تروریستی کرمان را رد کردند.

یک منبع آگاه دیپلماتیک ادعای وال استریت مبنی بر هشدار اطلاعاتی آمریکا به ایران پیش از وقوع حادثه تروریستی کرمان را رد کرد.

در همین حال، یک مقام آگاه امنیتی در واکنش به این ادعای وال استریت ژونال گفت: اگر پیامی امنیتی از سوی آمریکا رد و بدل شده باشد، با هدف در امان ماندنش از پاسخ ایران بوده است.

این مقام امنیتی تصریح کرد: «اگر پیامی امنیتی از سوی آمریکا رد و بدل شده باشد، با هدف در امان ماندن واشنگتن از ضرب شست ایران، خصوصا پس از جنگ اسرائیل در غزه بوده است.»

پیش از این، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، هفتم دی ماه در سیزدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سخنانی درباره اوضاع جاری در غزه پس از عملیات طوفان الاقصی به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: آمریکا با تمام توان پشت کار آمد و دائما به ما پیام داد که اولا ما دنبال گسترش دامنه جنگ نیستیم و دوم به گروه‌ها نیابتی خود در منطقه توصیه کنید که علیه ما اقدامی نکنند.

‌وزیر خارجه ایران اول آذرماه نیز در گفتگو با المیادین درباره پیام‌های آمریکا گفت: «بله آمریکایی‌ها از روز‌های اول چندین پیام فرستاده‌اند مبنی بر اینکه ایران خویشتنداری کند. آمریکا پیام داد که ایران خویشتنداری کند. نکته دیگر در این پیام‌ها که گفته شد این بود که آمریکا دنبال توسعه دامنه جنگ نیست. در همه پیام‌هایی که آمریکا داد، از ایران خواست که از گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه و یمن و منطقه بخواهد که کاری علیه اسرائیل و پایگاه‌های آمریکایی نکند. ایران هم گفت که اگر آمریکا دنبال توقف جنگ است باید در عمل این کار را بکند نه اینکه از اسرائیل جانبداری کند.»

روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال روز پنجشنبه به وقت ملی به نقل از مقامات آمریکایی ادعا کرد که ایالات متحده مخفیانه به ایران هشدار داده بود که داعش در حال آماده شدن برای انجام «حمله تروریستی» است.

به گفته این منابع، این هشدار محرمانه از آنجا به تهران مخابره شد که ایالات متحده اطلاعاتی به دست آورده بود که گروه وابسته به داعش خراسان در حال برنامه ریزی برای حمله به ایران است.

دو انفجار تروریستی ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ برابر با سوم ژانویه ۲۰۲۴ در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان رخ داد که ۹۵ شهید و ۲۸۴ مجروح برجای گذاشت. این حادثه تروریستی محکومیت منطقه‌ای و بین‌المللی گسترده‌ای به همراه داشت.

گروه تروریستی تکفیری داعش در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو انفجار شهر کرمان که به شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر منجر شد، کار این گروه تروریستی تکفیری بود.

اما معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعای روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مبنی بر هشدار اطلاعاتی واشنگتن به تهران درباره حمله تروریستی کرمان از اظهار نظر دراین باره خودداری کرد.

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالات آنان درباره ادعای روزنامه وال استریت ژونال مبنی بر هشدار آمریکا به ایران درباره حمله تروریستی کرمان، این مطلب را بیان کرد.

خبرنگاری از معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پرسید: بر اساس گزارش وال استریت ژورنال آمریکا به ایران در مورد حملات کرمان هشدار داده بود، آیا این به معنی همکاری اطلاعاتی آمریکا و سپاه است؟

ودانت پاتل پاسخ داد: اظهار نظر و ارزیابی عمومی در این زمینه ندارم. بر اساس اطلاعات ما حمله تروریستی کرمان تمام ویژگی‌های یک حمله از سوی داعش را داشت و ما می‌خواهیم همدردی خود را با مردم ایران تکرار کنیم.

منبع:  ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
بله
Germany
ناشناس
۲۳:۲۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
این‌ منابع آگاه احتمالا جزو همون دسته از منابع نیستند که تا چند روز با جدیت انکار میکردند بزخورد موشک به هواپیمای اوکراینی رو؟! میگفتند آمریکا و بقیه کشورها همه دروغ میگن؟!! خیلی هم اصرار داشتند که همه دنبال فتنه و دسیسه هستند و فقط خودشون راست میگن؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
آمریکا اصلا دروغ نمیگه اصلا
United States of America
ناشناس
۲۰:۴۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
ما از مسئولان فقط دروغ شنیدیم
امریکا راست میگوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
شاید که خبر صحیح باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
اگه می دانستند و نگفتند و مانع برگزاری مراسم تبلیغاتی در کرمان نشدند پس برای جان مردم ، ارزشی قائل نیستند .
United States of America
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
از شماها بعید نیست..‌‌شما خیلی لجبازید... حتی برای منافع کشور و جان مردم هم حاضر نیستید با امریکا همکاری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
کدوم ضرب شصت؟!
Iran (Islamic Republic of)
ف
۱۶:۵۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
تاریخ قضاوت خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
چاقو دسته شو نمیبزه
Germany
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
وای مرسی امریکا تو چقدر نایسی امریکا خبر داشته به ما گفته بعد تو بوق کرنا نکرده تا بر ضد ما از این موضوع استفاده کنه اقا ساده هستیم دیگه نه تا این حد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
بعد از گذشت نزدیک به یک ماه از حادثه کرمان، تازه آمریکا یادش اومد بگه من هشدار داده بودم.
این قوم مکار معلوم نیست چه مکر دیگه ای برای ایران دارن تدارک می بینن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
ما از همدردی شما تشکر میکنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
برای تعویض پست ها یک زمانی تعیین کنید. تا یک مطلب می نویسم آن قسمت را حذف می کنید. مطلب نماز خوب بود. حیف شد حذفش کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
مثل ویروس کرونا که در رفت قبول کنید این گرو ه ها هم از دستشون در رفته بعد آموزش تمام قد انگلیسی تاثیر خودش را گذاشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
اگر اینطوریه آقایون خبر داشتند و کاری نکردند؟
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۳:۱۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
برخی از کوردلان که میگفتند کار خودشونه پس اون وقت آمریکا کارخودمون رو به خودمون اطلاع داده پس اون که اطلاع داشته آمریکا بوده و توسط منافقین و داعش و فرزند ش اسرائیل این جنایت رو رقم زدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
منطقی بود حالا اونی منفی زده تحمل حرف منطقی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
می تونه کارخودشون باشه وقتی از وقوع انفجار و عملیات انتحاری خبر داشتند ولی هیچ کاری نکردند
Iran (Islamic Republic of)
ع
۱۸:۱۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
چرا با آگاهی مردم رو فرستادن مراسم .؟؟؟ چرا خودشون نرفتن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
آمریکا تا جنازه بغدادی رو نشون نده فرمانده داعش محسوب میشه و همه جنایت‌های داعش کار اون محسوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
همه میدانند که داعش را آمریکا با کمک منافقین منطقه ساخته ! هیلاری کلینتون در کتاب خاطراتش وقیحانه اظهار می‌کنه ! و آمریکا وهم پیمانانش طراح همه این ترور ها هستند !
آخرین اخبار