استاندار کرمان:

حضور کاندیدا‌ها در صداوسیما فرصت ویژه‌ای برای اعلام برنامه‌های آن هاست

استاندار کرمان گفت: حضور کاندیدا‌ها در صحنه عمومی تبلیغات صداوسیما اتفاق خوشایندی است تا حرفهایشان را بزنند و وعده‌ها، برنامه‌ها و قول‌هایشان را در مقیاس بزرگتری اعلام کنند.

محمدمهدی فداکار در مراسم افتتاح کانال‌های تبلیغات انتخاباتی استان کرمان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی تنها کشوری در دنیاست که اصل نظام را به رأی گذاشت، گفت: امام خمینی (ره) معمار بزرگ انقلاب اسلامی به نگاه و انتخاب مردم توجه ویژه‌ای داشت و با وجود آنکه مردم در شعارهایشان فریاد «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» سر می‌دادند، باز هم اصل نظام را به رأی گذاشت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با میزان منحصربفردی تأیید شد و پس از آن انتخابات در همه فرآیند‌ها ادامه یافت، افزود: تنها کشوری که قانون اساسی را به رأی گذاشت، جمهوری اسلامی ایران بود که برای خبرگان و پس از آن بازنگری قانون اساسی، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شورا‌های شهر و روستا نیز انتخابات برگزار کرد و مردم در آن حضور داشتند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه جایگاه انتخابات در دنیا رسمیت یافته و پذیرفته شده است، تعداد انتخابات و مشارکت مردم را دارای اهمیت دانست و تصریح کرد: همواره مردم با حضور بالای خود پای صندوق‌های رأی، مشروعیت و مقبولیت را در افکار عمومی نشان داده‌اند و ضمن رأی بیش از ۹۸ درصدی به جمهوری اسلامی، هنوز هم بعد از ۴۵ سال در انتخابات شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ضرورت انتخابات بر کسی پوشیده نیست، گفت: مقام معظم رهبری اولین کسی بودند که از همان ابتدای سال چراغ انتخابات را روشن کردند و راهبرد‌ها را اعلام فرمودند و همواره در دیدار با اقشار مختلف به انتخابات اشاره کرده‌اند و باز هم پیرامون آن سخن خواهند گفت.

فداکار افزود: دشمن در انتخابات سرمایه‌گذاری کرده است و البته به لطف الهی نمی‌تواند کاری انجام دهد؛ زیرا مردم همیشه ثابت کردند که هر جا پای دشمن در میان است، علیرغم مشکلاتی که دارند حساسیت ویژه‌ای داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر صلاحیت بیش از ۳۵۰ نفر تأیید شده است، از برقراری رقابت جدی در همه حوزه‌های انتخابیه استان ابراز امیدواری کرد و گفت: وظیفه داریم حداکثر ظرفیت را برای مشارکت بکار بگیریم و ضمن فراهم کردن زیرساخت‌ها، موانع را برطرف کنیم.

استاندار کرمان برگزاری انتخابات سالم را از وظایف مجریان در وزارت کشور دانست و تصریح کرد: باید در هر دو بخش سلامت انتخابات و دخالت نکردن در انتخابات وظایف خود را انجام دهیم و موظفیم ضمن پاسداری از رأی مردم، حداکثر تلاشمان را برای مشارکت بیشتر مردم بکار بگیریم و هر چه مردم تصمیم گرفتند، انتخاب ما نیز همان خواهد بود.

وی در ادامه با تشکر از صداوسیما برای ایجاد بستر تبلیغات برای کاندیدا‌ها در کنار سایر ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی، گفت: حضور کاندیدا‌ها در صحنه عمومی اتفاق خوشایندی است تا حرف‌هایشان را بزنند و وعده‌ها، برنامه‌ها و قول هایشان را در مقیاس بزرگتری اعلام کنند و فضای انتخاباتی برای مشارکت بالای مردم شکل بگیرد.

فداکار با بیان اینکه کاندیدا‌ها و ستاد‌های انتخاباتی نقش مهمی در برگزاری انتخابات سالم و پرشور دارند، افزود: عدالت تبلیغاتی نوع جدیدی از تبلیغات است که مورد توجه قرار گرفت و در کنار سایر بستر‌های تبلیغاتی اثرگذاری خواهد داشت؛ لذا ضروریست کاندیدا‌ها در همه مجامع حضور داشته باشند و ما نیز کمک می‌کنیم این امر محقق شود.

وی با بیان اینکه در انتخابات پیش رو صرفاً به همراه داشتن شناسنامه ملاک نیست و می‌توان با پنج مدرک هویتی پای صندوق‌های رأی حاضر شد، به برگزاری مانور‌های مختلف برای آماده‌سازی مجریان و دست‌اندرکاران انتخابات اشاره کرد و بیان داشت: همایش عوامل اجرایی نیز برای آشنایی بیشتر افراد برپا می‌شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: روابط عمومی استانداری کرمان نیز با راه‌اندازی استودیو ویژه انتخابات، در کنار صداوسیما فعالیت‌های انتخاباتی را پوشش خواهد داد تا انتخابات سالم و پرشور و دشمن کورکُن برگزار شود.

راه‌اندازی بستر تبلیغات در صداوسیما برای کاندیدا‌ها در راستای راهبرد‌های انتخاباتی رهبری است

احمد علیرمضانی مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از رفع ممنوعیت تبلیغات برای کاندیدا‌ها در صداوسیما در قانون جدید انتخابات، گفت: در همین زمینه، صداوسیما خود را مکلف و موظف به تحقق چهار راهبرد مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت کرده است که در حوزه مسئولیت رسانه و متأثر از فعالیت رسانه‌ای هستند.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی در سراسر کشور، افزود: فراهم کردن این بستر و ظرفیت در ابتدا کار مشکلی به نظر می‌رسید؛ اما امروز در ۹۰ درصد استان‌های کشور کانال‌های تبلیغاتی ایجاد شده است و در استان کرمان نیز ۹ شبکه تلویزیونی در حال پخش آزمایشی هستند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان با بیان اینکه افزودن کانال جدید با جستجوی مجدد برای مخاطبان تلویزیون امکان‌پذیر است، تصریح کرد: برای تمام حوزه‌های انتخابیه استان شبکه مجزا در نظر گرفته شده است که با عناوین کریمان (کرمان و راور)، طلای سبز (رفسنجان و انار)، میمند (شهربابک)، ابر (بافت، رابر و ارزوئیه)، سبزواران (جیرفت و شهرستان‌های اطراف)، نخل (بم و شهرستان‌های اطراف)، شش گنج (کهنوج و پنج شهرستان اطراف)، سمنگان (سیرجان) و زراوند (زرند و کوهبنان) نامگذاری شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تبلیغات کاندیدا‌ها در صداوسیما رایگان است و در صورت کسب آرای قابل قبول وجه مربوطه بازگردانده می‌شود، تصریح کرد: در صورتی که کاندیدایی طبق نرخنامه پیشین ثبت‌نام کرده باشد، هزینه مربوطه برای وی با نرخنامه جدید محاسبه شده و مازاد آن عودت داده خواهد شد.

علیرمضانی خطاب به کاندیدا‌ها تأکید کرد: برای ارسال فایل مربوطه بایستی حتما ۱۰ نفر از طرفداران کاندیدا‌ها شامل ورزشکاران، هنرمندان، قاریان و ... که از چهره‌های مشهور، مطرح و اثرگذار هستند، در محتوای تبلیغاتی کاندیدای موردنظر صحبت کرده و ضمن معرفی نامزد موردنظر، همگان را به مشارکت دعوت کنند.

وی افزود: جمعی از مجریان مورد تأیید صداوسیما از سراسر کشور نیز به نامزد‌های انتخابات معرفی می‌شود تا در صورت لزوم و بنا به اختیار خود برای تهیه محتوای تبلیغاتی قابل پخش در کانال‌های ۹گانه از آن‌ها دعوت کنند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان با بیان اینکه راه‌اندازی بستر تبلیغات در صداوسیما برای کاندیدا‌ها در راستای منویات مقام معظم رهبری برای مشارکت حداکثری، سلامت، امنیت و رقابت صورت گرفته است، از تمام کاندیدا‌ها خواست از فرصت ایجاد شده استفاده کنند.

در این مراسم که در آستانه سالروز ولادت حضرت علی علیه‌السلام برگزار شد، از خانواده شهیدان سلطانی‌نژاد از شهدای حادثه تروریستی کرمان قدردانی و پس از آن افتتاح ۹ کانال تبلیغاتی به صورت همزمان در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها با نام و یاد شهدا انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.