در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هیچ فردی در طول تاریخ به عظمت و فضیلت حضرت علی (ع) نرسیده است

یک کارشناس مذهبی با اشاره به تفاوت تولد حضرت علی (ع) با دیگران و حتی انبیاء الهی، از ایشان به عنوان شخصیتی یگانه و با فضیلت یاد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی مشیری خراسانی، کارشناس مذهبی درمورد ولادت متفاوت امیر مومنان، حضرت علی علیه السلام بیان کرد: تنها مولود کعبه وجود مبارک امیرالمومنین، حضرت علی علیه السلام است؛ به طوری که وقتی مادرشان می‌خواستند ایشان را به دنیا بیاورند حضرت علیهم‌السلام را وارد مسجدالحرام و بطن این مسجد یعنی کعبه کردند. آن هم نه از دربی که همه وارد می‌شدند بلکه از دربی که به طور اختصاصی برای وجود مبارک حضرت علی علیه السلام باز شده بود و هیچ کسی در طول تاریخ به چنین فضیلتی که اولین امام شیعیان علیه السلام دست پیدا کردند، نرسیده است و نمی‌رسد و نخواهد رسید. 

این کارشناس مذهبی با اشاره به تفاوت تولد حضرت علی (ع) با دیگر بندگان الهی تصریح کرد: وقتی به شرایط وجود مبارک امیرالمومنین، حضرت علی علیه السلام نگاه می‌کنیم و با بعضی از افراد دیگر و حتی انبیاء الهی مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که وقتی حضرت عیسی علیه السلام می‌خواستند به دنیا بیایند به مادرشان حضرت مریم سلام الله علیها؛ بانوی بزرگواری که قرآن کریم از ایشان تکریم می‌کند، دستور می‌رسد از عبادت‌گاه؛ و نه از مسجد بیرون بروند تا پیامبری، چون حضرت عیسی علیه السلام را بیرون از عبادت‌گاه به دنیا بیاورند. این در حالی است که وقتی مادر امیرالمومنین، حضرت علی علیه السلام می‌خواستند وجود مبارک حضرت علیه السلام را به دنیا بیاورند، گفته شد که داخل مسجدالحرام و کعبه وارد شوند آن هم از مسیری غیر از مسیر همیشگی که دیگران وارد کعبه می‌شوند. در نتیجه، اگر برای حضرت علی علیه السلام هیچ‌گونه فضیلتی مدنظر قرار نگیرد به جز یک فضیلت، باید گفت همین فضیلت نشان دهنده‌ی عظمت شخصیت این امام عظیم الشأن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مشیری خراسانی ادامه داد: از جمله فضایل برجسته‌ی حضرت علی علیه‌السلام که اهل تسنن و شیعه به آن معترف هستند ویژگی‌های عدالت، شجاعت، تقوا، مجاهدت در راه حق و عزیز بودن حضرت علی علیهم‌السلام نزد خداوند مهربان و پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم است تا جایی که عدالت وجود مبارک حضرت علی علیه السلام به حدی است و در سطح اعلا قرار دارد که یک شخصیت مسیحی کتابی را درمورد فضیلت عدالت امیرالمومنین (ع) به رشته‌ی تحریر درآورده و وقتی به او گفته شده است که چرا بعد از این کتاب، کتاب‌های دیگری ننوشته است. او می‌گوید که بعد از امیرالمومنین، حضرت علی علیه السلام کسی را در آن حد ندیدم تا بتوانم برای او قلم بزنم و کتابی در شأن او بنویسم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.