آغاز اعتکاف در ۶۳ مسجد آذربایجان غربی

با آغاز ایام البیض ۱۶ هزار نفر در مساجد آذربایجان غربی معتکف شدند.

همزمان با سراسر کشور با آغاز ایام البیض آیین معنوی اعتکاف در ۶۳ مسجد شهرستان‌های مختلف آذربایجان غربی  آغاز شد و معتکفان، قرار عاشقانه خود را با حضرت معبود، از بامداد امروز پنجشنبه سیزدهم رجب و پنجم بهمن شروع کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی به خبرنگاران گفت: طبق ثبت نام صورت گرفته ۱۶ هزار معتکف در مناطق مختلف استان آذربایجان غربی، همزمان با ایام البیض در مساجد و مصلا‌ها گرد هم آمدند تا سه روز از ماه مبارک رجب را برای زدودن زنگار از دل اختصاص داده و با خدای خود راز و نیازی عاشقانه کنند.

حجت الاسلام منصور امامی شعار اعتکاف امسال را  «معنویت تمدن‌ساز» عنوان کرد و افزود: امسال به صورت ویژه به اعتکاف دانش‌آموزی اهمیت داده شده است.

وی اضافه کرد: امسال بیش از ۱۶ هزار معتکف در ۶۳ مسجد ۱۶ شهرستان آذربایجان غربی آیین معنوی اعتکاف خود را آغاز کردند.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تعداد معتکفان امسال نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است؛ ضمن اینکه اعتکاف دانش آموزی در استان اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: برای اولین بار اعتکاف مادر و فرزندی طی ایام البیض سال جاری در مسجد بازارباش ارومیه برگزار شده است.

اَیّامُ البیض به روز‌های سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه قمری گفته می‌شود؛ ایام البیض نزد شیعیان، رجب و در مرتبه بعد شعبان و رمضان است و معتکفان در این روزها از اذان صبح سیزدهم تا اذان مغرب پانزدهم ماه رجب در مساجد و مصلا‌ها اعتکاف می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.