آغاز فراخوان جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کرمان تا ۱۵ بهمن‌ماه

سومین فراخوان جذب نخبگان و استعداد‌های برتر در دستگاه‌های اجرایی، با هدف حمایت از اشتغال و اثرگذاری اجتماعات نخبگانی در حل مسائل اساسی کشور آغاز شد.

بنا به اعلام روابط عمومی بنیاد نخبگان استان کرمان، قاسم سرگزی رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان گفت: بنیاد ملی نخبگان در راستای مصوبه هیئت وزیران در دوم اسفند ماه ۱۴۰۰ در خصوص جذب و نگهداری سرمایه انسانی استعداد برتر و نخبه در دستگاه‌های اجرایی و با هدف استفاده از ظرفیت اجتماعات نخبگانی به‌منظور حل مسائل اصلی کشور، اقدام به اجرایی‌سازی شیوه‌نامه «شناسایی استعداد‌های برتر به منظور جذب در دستگاه‌های اجرایی کشور» کرد.

وی افزود: راهبرد‌های اصلی بنیاد در اجرای این آیین‌نامه، استفاده از ظرفیت نخبگانی، ارتقای روش‌های مدیریتی کشور و تکیه بر نیروی جوان و متخصص داخلی با توجه به نقشه راه علمی کشور در بیانیه گام دوم انقلاب، ایجاد ارتباط میان اجتماع نخبگان و دستگاه‌های اجرایی به منظور حل مسائل اصلی کشور و نگهداشت نخبگان در چرخه خدمت‌رسانی به جامعه است.

سرگزی به دستگاه‌های اجرایی همکار در سومین مرحله جذب نخبگان و استعداد‌های برتر اشاره کرد و افزود: پس از احراز شرایط متقاضیان، ۷۰ نفر از مشمولان خانم و آقا در دستگاه‌های اجرایی جذب خواهند شد.

وی تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش، دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، وزارت نیرو، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و جنوب استان و همچنین قوه قضاییه در این دوره در زمینه جذب نیرو با بنیاد نخبگان استان کرمان همکاری دارند.

سرگزی با اشاره به شرایط شرکت کنندگان در سومین مرحله جذب نخبگان و استعداد‌های برتر در دستگاه‌های اجرایی، گفت: فارغ التحصیلان دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای و تخصصی در گروه‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم پزشکی و بهداشت، کشاورزی و منابع طبیعی و هنر و معماری در این دوره می‌توانند شرکت کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان، افزود: متقاضیان سه مرحله ارزیابی پشت سر خواهند گذاشت، که شامل ارزیابی بنیاد ملی نخبگان، ارزیابی شایستگی شغلی- عمومی در کانون ارزیابی و بررسی در دستگاه به کارگیرنده است.

سرگزی تاکید کرد: متقاضیان واجد شرایط استفاده از این تسهیلات می‌توانند تا تاریخ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ برای تشکیل و یا تکمیل پرونده و ثبت درخواست به سامانه ثبت‌نام به آدرس dana.bmn.ir مراجعه و اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت بنیاد ملی نخبگان (bmn.ir) مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار