بازپس‌گیری ۱۷ هزار متر مربع زمین در حریم و بستر نکارود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از بازپس‌گیری ۱۷ هزار متر مربع زمین در حریم و بستر نکارود خبر داد.

حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: ۱۷ هزار متر مربع از زمین‌های تصرف شده واقع در حریم و بستر رودخانه نکارود با حکم دستگاه قضا طی پنج ماه گذشته بازپس‌گیری و عرصه‌های ملی بازگردانده شد.

او افزود: صیانت از حریم و بستر رودخانه‌ها یکی از وظایف اصلی شرکت‌های آب منطقه‌ای است که در همین راستا با تشکیل پرونده برای متصرفان نسبت به بازپس‌گیری عرصه‌های تصرف شده اقدام می‌شود.

داوودیان گفت: همکاران ما در شهرستان‌های مختلف از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۲۳۰ هزار متر مربع از حریم و بستر تصرف شده رودخانه‌های استان را با حکم قضایی آزاد کردند و به عرصه‌های ملی برگرداندند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: در این مدت ۱۷ هزار متر مربع از عرصه‌های حریم و بستر رودخانه نکارود در قالب ۴ پرونده با پیگیری همکاران در مدیریت منابع آب نکا و همراهی دادستان محترم شهرستان و نیروی انتظامی بازپس‌گیری شد. در یک مورد از این ۴ پرونده تعیین تکلیف شده ۱۰ هزار متر مربع از تصرف خارج شد و به انفال بازگشت.

داوودیان گفت: ماه گذشته نیز با تلاش و پیگیری مدیریت منابع آب شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت و واحد حقوقی شرکت آب منطقه‌ای مازندران و همراهی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، حکم صادر شده برای هفت پرونده تصرف حریم و بستر رودخانه‌های غرب استان اجرا شد و ۱۰ هزار و ۵۰ متر مربع از زمین‌های تصرف شده به وضعیت پیش از تصرف برگشت.

او افزود: یکی از پرونده‌های مهم در این حوزه نیز مربوط به تصرف زمینی ۷۰ هزار متری در شهرستان محمودآباد بود که با همکاری قضا، همکاران ما در مدیریت منابع آب آمل و محمودآباد و نیروی انتظامی، حکم رفع تصرف این زمین ۷۰ هزار متری واقع در بستر رودخانه هراز که بیش از ۷ هزار میلیارد ریال ارزش اقتصادی آن برآورد می‌شود اجرا شد.

بنا به آمار‌های موجود طی ۱۰ ماه سال جاری بیش از ۲۳۰ هزار متر مربع از زمین‌های حریم و بستر رودخانه‌های مازندران که به تصرف در آمده بود با پیگیری‌های ادارات منابع آب شهرستان‌ها و همکاری دستگاه قضا آزادسازی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.