مقاوم سازی ۶۰ درصد از واحد‌های مسکن روستایی در سامان

تا کنون حدود ۶۰ درصد از واحد‌های مسکن روستایی در شهرستان سامان مقاوم سازی شده اند.

فرشید ریاحی سامانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: حریم کیفی رودخانه زاینده رود بیش از ۳۰ درصد محدوده طرح‌های هادی روستا‌های سامان را دربرگرفته و موجب محدودیت در ساخت ساز مسکن برای اهالی این روستا‌ها شده است.

وی افزود: موضوع توسعه باغات و عدم توجه به توسعه روستا‌های شهرستان و وجود حرایم رودخانه زاینده رود موجب محدودیت در ساخت و ساز در سامان شده است.


بیشتر بخوانید


ریاحی اضافه کرد: حریم راه‌های بین روستایی نیز مشکلاتی برای ساخت و ساز در بدنه اصلی روستا‌ها به وجود آورده که هماهنگی لازم با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام و موضوع در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: توپوگرافی و شیب‌های تند یکی دیگر از محدودیت‌های توسعه کالبدی روستا‌های شهرستان به شمار می‌رود که اجرای شبکه فاضلاب جهت کاهش حریم کیفی، پیگیری کاهش حرایم راه‌های بین روستایی و شناسایی سایت‌های سرریز جمعیت روستا‌ها برای توسعه روستا‌ها حائز اهمیت می‌باشد که این موضوعات در دست پیگیری اقدام هستند.

ریاحی اظهار کرد: تا کنون ۸ سایت سرریز جمعیت با مساحت ۲۳۵ هکتار شناسایی و مراحل انجام استعلامات در دست اقدام و موضوع در کارگروه امور زیربنایی استان و شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح و درحال پیگیری است.

وی گفت: تا کنون حدود ۶۰ درصد از واحد‌های مسکن روستایی در سامان مقاوم سازی شده اند که در همین خصوص ۲ هزار و ۴۷۵ فقره تسهیلات بهسازی مسکن روستایی پرداخت و سهمیه تسهیلات در سال جدید بیش از دو برابر مدت مشابه در سنوات قبل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار