کره شمالی چند موشک به سمت دریای زرد شلیک کرد

بنابر اعلام ارتش کره جنوبی، چند موشک کروز از کره شمالی به سمت دریای زرد شلیک شده است.

ارتش کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی امروز چهارشنبه چند موشک کروز به سمت دریای زرد شلیک کرده است. 

به گزارش راشاتودی، این خبر در بحبوحه افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره پس از آزمایش‌های تسلیحاتی پیونگ یانگ و رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در منطقه منتشر می‌شود.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کرد که سئول برای هرگونه تهدیدی آماده خواهد بود و این آزمایش‌ها را «تحریک آمیز» توصیف کرد.

پرتاب این موشک‌ها کمتر از دو هفته پس از آزمایش یک موشک بالستیک میان برد سوخت جامد توسط کره شمالی با کلاهک مافوق صوت انجام شد. رسانه دولتی این کشور هفته گذشته گزارش داد که پیونگ یانگ بعداً یک سیستم تسلیحات هسته‌ای زیر آب را آزمایش کرد و این اقدام را پاسخی به رزمایش‌های نیروی دریایی کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن خواند که شامل ناو هواپیمابر آمریکایی یو اس اس کارل وینسون بود.

سئول و واشنگتن سال گذشته با وجود هشدار‌های مکرر پیونگ یانگ مبنی بر اینکه رزمایش نظامی در شبه جزیره کره را تمرینی برای حمله می‌داند، در نزدیکی مرز با کره شمالی یک سری تمرینات با مهمات واقعی انجام دادند. اما آمریکا و متحدانش مدعی هستند که این رزمایش ماهیت دفاعی دارد و کره شمالی را به نقض محدودیت‌های بین‌المللی در مورد برنامه موشکی خود متهم می‌کند.

ایالات متحده و کره جنوبی اخیراً رزمایش‌های مشترک گسترده‌ای را که در سال ۲۰۱۷ به عنوان بخشی از تلاش‌های کاهش تنش متوقف شده بود، از سر گرفته‌اند. سئول همچنین اعلام کرد که توافق ۲۰۱۸ برای تعلیق مانور‌های نظامی در امتداد مرز پس از آزمایش‌های توپخانه‌ای پیونگ یانگ مردود است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
چرا میزنی توی دریای زرد؟ بیا بزن توی دریای سرخ !!!!!!! هیجانش بیشتره کیم!!!
آخرین اخبار