ساختمان تاریخی سپهدار قزوین گالری نمایش آثار هنرمندان شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: ساختمان تاریخی سپهدار جهت استفاده هنرمندان به عنوان نمایشگاه در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار گرفت.

حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: ساختمان تاریخی سپهدار یک بنای تاریخی متعلق به دوران قاجار به منظور مکانی برای نمایش آثار هنرمندان استان در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مدت واگذاری این بنای تاریخی ۱۰ سال خواهد بود، بیان کرد: در نهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین، با اهتمام استاندار و همراهی رییس سازمان جهاد کشاورزی تصمیم بر این شد تا این ساختمان تاریخی تنها با حق استفاده به صورت نمایشگاه در اختیار هنرمندان استان قزوین باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین این اقدام را با هدف حمایت از هنر و هنرمندان دانست و اضافه کرد: دیده شدن آثار هنرمندان در فضایی تاریخی علاوه بر اینکه به تقویت فضای هنری شهر کمک می‌کند، باعث فراهم شدن بستری مناسب و ایده آل برای نمایش آثار هنری بین شهروندان نیز خواهد شد.

این بنای تاریخی در ۲ طبقه و در ضلع جنوب غربی چهار راه عمران قزوین واقع شده و از زمان قاجاریه، کوشکی (کاخی کوچک) میان باغ‌های ضلع شمالی شهر بوده که با گسترش شهرنشینی و از بین رفتن باغ‌های سنتی همچنان محفوظ مانده است.

عمارت سپهدار با شماره ۲۲۲۷ در اسفندماه ۷۷ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.