ناتو قرارداد ۱.۲ میلیارد دلاری مهمات با شرکت‌های تسلیحاتی امضا کرد

ناتو اعلام کرد قرارداد‌هایی به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار برای خرید صد‌ها هزار گلوله توپخانه به جای گلوله‌های ارسال شده به اوکراین امضا کرده است. 

بلوک نظامی ناتو امروز سه شنبه اعلام کرد که قرارداد‌هایی به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار برای خرید صد‌ها هزار گلوله توپخانه به جای گلوله‌های ارسال شده به اوکراین امضا کرده است. با این حال، این قرارداد‌ها تنها بخشی از مهماتی را جبران می‌کند که به اوکراین ارسال شده است.

یک مقام ناتو به رویترز گفت که این توافقنامه‌ها شامل حدود ۲۲۰۰۰۰ گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری است که در پایان سال ۲۰۲۵ تحویل داده می‌شود. این مقام خریداران را بلژیک، لیتوانی و اسپانیا و شرکت‌های تسلیحاتی درگیر در این معامله را Junghans Microtec آلمان و Nexter فرانسه معرفی کرد.

به گفته این مقام، در حالی که بخش عمده‌ای از مهمات برای پر کردن ذخایر بلژیکی، لیتوانیایی و اسپانیایی استفاده خواهد شد، برخی مستقیماً به اوکراین ارسال خواهند شد.

با این حال، ۲۲۰۰۰۰ گلوله در مقایسه با تعداد گلوله‌هایی که قبلاً توسط کشور‌های عضو ناتو به اوکراین ارسال شده، قطره‌ای در اقیانوس است. ایالات متحده به تنهایی ده برابر این مقدار را به کی یف ارسال کرده است، و اگر نیرو‌های اوکراینی به اندازه روسیه از مهمات استفاده کنند، بر اساس برآوردها، ۲۲۰۰۰۰ گلوله در کمتر از سه هفته به اتمام می‌رسد.

ارتش اوکراین حداقل از فوریه گذشته کمبود مهمات را تجربه کرده است و رستم اومروف، وزیر دفاع اوکراین هفته گذشته کمبود مهمات را «مشکل بسیار واقعی و مبرم» برای نیرو‌های خود معرفی کرد.

غرب برای فرونشاندن این کمبود مهمات تلاش کرده است. کارخانه‌های آمریکایی در حال حاضر حدود ۲۸۰۰۰ گلوله ۱۵۵ میلی متری در ماه تولید می‌کنند که پنتاگون قصد دارد تا سال آینده آن را تقریباً چهار برابر کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
دنیا داره خسارت سیاستای غرب رو میده
آخرین اخبار