رونق اقتصادی با رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: در حوزه‌های زیرساختی، تجاری، صنعتی و نفت و انرژی لازم است موانع پیش روی تولیدکنندگان برای رونق اقتصادی برداشته شود.

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در جزیره قشم گفت: مثبت شدن تراز تجاری منطقه آزاد قشم پس از ۳۰ سال اقدام بسیار مثبت و سازنده است.

وی افزود: قشم یکی از مهمترین قطب‌ها برای توسعه صنایع و اقتصاد دریامحور مورد توجه رهبر معظم انقلاب است که نیازمند برنامه ریزی برای اجرای طرح‌های مختلف اقتصادی و زیربنایی است.

معاون حقوقی رئیس جمهور همچنین از شرکت‌های تولیدی و صنعتی فعال در شهرک صنعتی طولا بازدید کرد و در جریان چالش‌های پیش روی آنان قرار گرفت.

قوانین مغایر با ماهیت و ماموریت مناطق آزاد در سال‌های گذشته مشکلاتی را بر سر راه تولیدکنندگان قرار داده است که تولیدکنندگان منطقه آزاد قشم در جلسه با معاون حقوقی رییس جمهور آن‌ها را مطرح کردند.

محمد دهقان همچنین از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جزیره قشم در شرکت‌های شناورسازی صنعت تمیم قشم و شناورسازی عصر آبی خلیج فارس بازدید کرد.

بازدید از شرکت نفت سازه قشم، یکی از مجموعه‌های فعال در حوزه طراحی پایه، تامین، ساخت و نصب سکو و روسازه‌های دریایی مرتبط با طرح‌های توسعه میادین نفت و گاز، انجام عملیات نفتی و ساخت و تعمیر انواع سازه‌ها و شناور‌های دریایی مقصد از دیگر بازدید‌های معاون رئیس جمهور بود.

معاون حقوقی رئیس جمهور در مجموعه پارس بهین پالایش نفت قشم به عنوان نخستین پالایشگاه نفت فوق سنگین کشور، بزرگترین تولیدکننده قیر در رده‌های مختلف در منطقه و واحد نمونه صادراتی در منطقه آزاد قشم نیز حاضر شد و در جریان روند فرآیند‌های تولیدی این مجموعه قرار گرفت.

دهقان در بازدید از طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس (بندرکاوه و پل خلیج فارس) در جریان ظرفیت‌های اقتصادی و نقش استراتژیک بندرکاوه در ارتقای اقتصاد دریامحور و توسعه تجارت و حمل و نقل دریایی در جزیره قشم قرار گرفت.

در بازدید از محل ساخت پل خلیج فارس به عنوان محور متصل کننده جزیره قشم به سرزمین اصلی، پیرامون نحوه اجرای این پروژه برای معاون حقوقی رئیس جمهور توضیحاتی ارائه شد.

ساخت پل خلیج فارس یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان بود که در روز‌های گذشته و با دستور معاون اول رئیس جمهور به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، ردیف بودجه ساخت طرح در سال ۱۴۰۳ تقویت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.