بیش از ۶۹۵ هزار زنجانی در پویش ملی سلامت شرکت کردند

کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیمارهای غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: ۶۹۵ هزار و ۸۸۹ نفر از گروه هدف پویش ملی سلامت در این استان شرکت کردند که از این تعداد ۱۱۸ هزار و ۴۳۲ نفر مبتلا به پیش فشار خون (فشار خون مرزی به بالا) تشخیص داده شدند.

تورج جلالیان کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیمارهای غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: با پایان یافتن طرح ملی سلامت ۸۷.۴ درصد گروه هدف (۱۸ سال و بالاتر) در پویش غربالگری فشار خون و دیابت شرکت کردند که این میزان مشارکت بیش از حد انتظار بود.

وی اظهار داشت: بر این اساس از افراد غربالگری شده ۶۰ هزار و ۵۰۶ نفر دارای سابقه بیماری فشار خون و هفت هزار و ۲۵۰ نفر مشکوک به فشارخون (افراد دارای فشار خون بالا) بودند.

این کارشناس ادامه داد: همچنین ۲۸ هزار و ۱۸۸ نفر دارای سابقه بیماری دیابت، ۳۲ هزار و ۴۱۳ نفر پره دیابتیک و چهار هزار و ۲۲۱ نفر مشکوک به دیابت (افراد دارای قند خون بالا) شناسایی شدند.

جلالیان افزود: مهلت غربالگری به اتمام رسیده است اما افرادی که به مراکز بهداشتی مراجعه می کنند در قالب برنامه خطرسنجی قلبی عروقی، غربالگری فشارخون و دیابت انجام می شود.

کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیمارهای غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی خوب رسانه های گروهی نقش بسزایی در آگاهسازی و پیشگیری از بروز بیماری های مختلف دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.