فعالیت ۷ مرکز اورژانس اجتماعی در چهارمحال و بختیاری

در حال حاضر ۷ مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های شهرکرد، اردل، بروجن، کیار، سامان، لردگان و فارسان فعال است.

مهشید سلیمانی مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و ۶۹۴ نفر از جمعیت استان از خدمات اورژانس اجتماعی برخوردار شده‌اند، گفت: خدمات ارائه شده به مردم استان در قالب تماس‌های تلفنی، مشاوره رایگان، مشاوره حضوری و اجتماعی بوده است.

وی افزود: هم‌اکنون هفت مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های شهرکرد، اردل، بروجن، کیار، سامان، لردگان و فارسان با شماره خط ۱۲۳ آماده ارائه خدمات مشاوره فعال است.


بیشتر بخوانید


سلیمانی با اشاره به اینکه اختلافات خانوادگی بیشترین آمار مراجعان و تماس‌ها با خط ۱۲۳ استان است، اضافه کرد: کارشناسان هفت مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان پس از مطلع شدن از هر نوع آزار علیه فرد به خصوص همسرآزاری و یا خشونت علیه زنان، مشاوره تلفنی کمتر از ۲۰ دقیقه را به فرد ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: فرد آسیب‌دیده به مراکز مداخله در بحران و آسیب‌های اجتماعی استان ارجاع داده می‌شود که پس از دریافت خدمات مشاوره و روانشناسی، خدمات تخصصی پزشکی و درمانی را نیز دریافت می‌کنند.

سلیمانی اظهار کرد: در پایگاه‌های خدمات اجتماعی خدمات تخصصی بهزیستی به طور خاص و به صورت محلی و مبتنی بر جامعه به افراد ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی که آسیب‌پذیری بالای دارند، ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون هفت دستگاه خودروی اورژانس اجتماعی برای اعزام به ماموریت‌ها در حال فعالیت است، گفت: فرسوده بودن خودرو‌های اورژانس اجتماعی از مهمترین مشکلات استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار