محرابیان:

در حال حاضر ناترازی در بخش برق نداریم

وزیر نیرو گفت: در حال حاضر بیش از یک سوم نیروگاه‌های کشور به دلیل عدم مصرف، از مدار خارج هستند و هیچ ناترازی در بخش برق نداریم.

علی اکبر محرابیان در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران و سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدید‌پذیر و بهره‌برداری انرژی برق در جمع خبرنگاران گفت: نیروگاه‌های تجدید پذیر به عنوان یک سرمایه گذاری پرسود محسوب می‌شوند و تقاضای بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد.

او افزود: خبری هم که امروز در ارتباط با امکان صادرات برق تولیدی نیروگاه‌های تجدیدپذیر اعلام شد باعث کشش خوبی در سرمایه گذاری نیروگاه تجدید پذیر خواهد شد. با در نظر گرفتن زیر ساخت‌های لازم در نظر گرفتیم که تولیدکنندگان امکان صادرات داشته باشند و در حال حاضر هم صنایع هم ادارات طبق قانون مکلف هستند بخشی از انرژی مورد نیاز خود را از انرژی تجدید پذیر تامین کنند.

وزیر نیرو در مورد تأمین انرژی کشور از طریق بهره‌برداری نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر گفت: یکی از انواع انرژی‌های تجدید‌پذیر زمین گرمایی است که در بسیاری از کشور‌ها به ویژه کشور‌های اسکاندیناوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کشور ما از سال‌های گذشته طرحی در منطقه مشگین شهر برای استفاده از انرژی زمین گرمایی تعریف شده و این پروژه با فناوری کاملا ایرانی و طرح تحقیقاتی در مرحله اجرایی بود که مرحله به مرحله پیش رفته و در حال حاضر در مراحل پایانی قرار دارد که امیدواریم با راه‌اندازی این نیروگاه، راه برای استفاده از این نوع انرژی برای تولید برق به صورت گسترده در کشور فراهم شود.

محرابیان در ادامه با اشاره به وضعیت شبکه برق کشور گفت: در حال حاضر بیش از یک سوم نیروگاه‌های کشور به دلیل عدم مصرف از مدار خارج هستند و هیچ ناترازی در شرایط حاضر در بخش برق نداریم و با رعایت کردن مردم همانطور که در تابستان رعایت کردند برق تمامی بخش‌های مصرف تأمین می‌شود.

وزیر نیرو در پاسخ به سوالی در مورد خط ارتباط الکتریکی با ترکیه گفت: سرمایه گذاری مشترک بین ما و ترکیه انجام شده که یک خط اختصاصی با پست بک تو بکی که در مرز ایران و ترکیه در منطقه وان ترکیه اجرا شده امکان صادرات برق ایران را به ترکیه و از مسیر ترکیه به اتحادیه اروپا فراهم می‌کند مراحل ساخت آن تمام شده و مراحل تست انجام شده و به صورت رسمی به زودی به بهره برداری می‌رسد.

محرابیان توضیحاتی هم در مورد وضعیت آبی کشور داشت و اظهار کرد: در حالی در چهارمین سال خشکسالی قرار داریم که در سال‌های گذشته با مدیریت بسیار خوب در بخش توزیع و مصرف، آب برای همه تأمین شد که امیدواریم با یک اقدام ملی و همکاری دسته جمعی بین مدیریت بخش آب و مردم، آب برای همگان تأمین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
این ماه 6میلیون پول برق دادم 3میلیون بدهی ماه قبل زدن، رفتم اداره برق فیش های پرداختی رو نشون دادم که بدهی ندارم. گفتن برق گرون شده اون 3 تومن هم پول سوخت نیروگاهها هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
سه خونواده ایم با یک کنتور...پول برق خیلی میاد(تصاعدی)...تازه میخواد گرونتر هم بشه...کنتور جدید با تابلو کلا 25 میلیون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
شما برو برق بزرگراه و ازادراه و کوچه خیابون کشور رو حل کن که شب کشور شبیه گورستان میشه
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۷:۲۹ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
ببخشید ها ولی اینو بدون که کشور های به قول شما جهان اول هم جاده هاشون برق نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
در بهبوهه بنزین فقط مونده تو یکی بیایی و بنالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
متاسفانه اکثر متخصصین صنعت برق بعلت اینکه از نگهبانان و آبدارچی های محترم کمتر حقوق میگیرند و حقوق بازنشستگی آنها تقریبا نصف حقوق کارگرهای صنعت برق هستند در حال ترک وزارت نیرو هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
ناتوانی در برق نداریم ولی ناترازی در پرداختها به کارکنان وابسته به وزارت نیرو و سایر وزارتخانه ها داریم
آخرین اخبار