احداث ۳۴ مخزن ذخیره آب آشامیدنی روستایی در استان قزوین

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۴ مخزن ذخیره آب آشامیدنی در مناطق روستایی استان احداث شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

داراب بیرنوندی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: حجم کلی ۳۴ مخزن ذخیره آب آشامیدنی روستایی پنج هزار و ۸۷۰ مترمکعب است و برای تامین فشار و پایداری سازی جریان آب مورد نیاز حدود ۱۸ هزار نفر حمعیت روستایی مردم استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر ۸۰ باب مخزن ذخیره آب با حجم ۲۸۱ هزار مترمکعب در مناطق شهری و ۷۲۹ باب مخزن در مناطق روستایی با حجم ۹۵ هزار مترمکعب در استان قزوین در مدار بهره برداری قرار دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: در ۹ ماهه امسال با همکاری مردم ساکن در شهر‌ها و روستا‌ها تعداد هزار و ۵۶۰ فقره انشعاب غیر مجاز شناسایی شد و با متخلفین در چهارچوب ضوابط برخورد‌های قانونی لازم صورت پذیرفت.

بیرنوندی با توجه به کاهش شدید نزولات جوی و اهمیت آب پایدار در روستا‌ها از مردم ساکن در مناطق روستایی خواست علاوه بر مدیریت صحیح منابع در دسترس خود، هر گونه استفاده غیر مجاز از آب شرب را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۲ به شرکت آب و فاضلاب گزارش داده تا علاوه بر برخورد با متخلف و حفظ منابع آبی در دسترس، گزارش دهندگان از پاداش‌های در نظر گرفته نیز بر خوردار شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.