نمایش آثار استان اصفهان در جشنواره تئاتر فجر

سرپرست امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: ۱۲ اثر نمایشی از اصفهان در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر شرکت کرده‌اند.

سرپرست امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  اصفهان با بیان اینکه این آثار نمایشی شامل ۶ اثر در بخش خیابانی، ۲ اثر صحنه‌ای، ۲ اثر دانشجویی، یک تئاتر تلویزیونی و یک اثر در بخش رادیو تئاتر است گفت: «اشرف مخلوقات» اثر مجتبی خلیلی، «زمین شماره ایکس» از علیرضا شمس، «هزار پیشه» به کارگردانی نجمه مهرابی و «پیوند کوالانسی» از ابراهیم حاج حیدری در بخش مسابقه‌ای تئاتر خیابانی ایران حضور دارند.

محمد ظاهر آقا میرزایی افزود: «تسویه نقدی» از مجتبی خلیلی و همچنین «رومئو و ژولیت» از نسا سلیمانی در بخش فراگیر (معلولان) اجرا‌های خیابانی چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر شرکت کرده‌اند.

او گفت: ۲ اثرِ «انگشتر و چاه» به کارگردانی احسان جانمی و «سندرم بولونیا» به کارگردانی امید نیاز نیز در بخش صحنه‌ای این دوره از جشنواره به رقابت می‌پردازند.

آقا میرزایی ادامه داد: «لیلی و قاب خالی» اثر ویدا موسوی و «بندار بیدخش» از متین میرزایی نیز در بخش دانشجویی حضور پیدا کرده‌اند.

او خاطرنشان کرد: نمایش «بیداری به وقت خون» از احسان جانمی در بخش تئاتر تلویزیونی و «بی جی ام تاو» به کارگردانی محمد رادمهر در بخش رادیو تئاتر به رقابت با سایر آثار می‌پردازند.

آقا میرزایی  گفت: ۲ اثر «انگشتر و چاه» و «لیلی و قاب خالی» از استان اصفهان در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر پذیرفته شده‌اند.

آقا میرزایی افزود: تئاتر‌های خیابانی و صحنه‌ای که امسال در چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر حضور یافته اند از طریق جشنواره استانی و سپس جشنواره منطقه‌ای سمنان انتخاب شدند.

سرپرست امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: آثار نمایشی «انگشتر و چاه» و «سندرم بولینا» به‌طور مستقیم به این دوره از جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند.

چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ۱۲ بخش دارد و پنج بخش جدیدِ دانشجویی، تئاتر تلویزیونی، هویت ملی، غزه و فراگیر برای نخستین بار به این جشنواره افزوده شدند؛ بخش هویت ملی به شهدا و قهرمانان ملی می‌پردازد و بخش فراگیر ویژه معلولان و با کمک سازمان بهزیستی برگزار می‌شود.

این جشنواره بین‌المللی  از ۲۷ دی در تهران آغاز شده و تا ۱۲ بهمن ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار