محجوب خبر داد؛

تداوم مرمت عمارت بلدیه رشت تا پایان سال آینده

معاون سازمان عمران شهرداری رشت گفت: عملیات مرمت عمارت بلدیه در صورت تحقق بودجه تا پایان ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد.

خاطره محجوب، معاون بازآفرینی سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت با تشریح روند مرمت عمارت بلدیه گفت: ۲۸ شهریور ماه امسال مرحله دوم فرآیند مرمت این عمارت آغاز شد و به مدت ۱۸ ماه ادامه دارد.

او افزود: عملیات پاکسازی و امحای ادوات الحاقی، اجرای سربندی چوب‌های بام، برداشت اندود‌ها و لایه‌های فرسوده دیوار‌های داخلی و بدنه نما، جمع آوری و رنگ برداری درب و پنجره‌های چوبی، اجرای گچ و خاک جهت مرمت نما‌های گچی توسط پیمانکار پروژه در حال انجام است.

معاون سازمان عمران شهرداری رشت از پیشرفت فیزیکی ۱۲ درصدی اجرای پروژه مرمت و بازسازی عمارت بلدیه خبر داد و تصریح کرد: روند عملیات مرمت و بازسازی عمارت بلدیه رشت نشان دهنده پیشرفت فیزیکی متوازن است.

محجوب معارضان پیرامونی ذیل ساختمان را از چالش‌های اصلی روند مرمت و بازسازی عمارت بلدیه رشت اعلام کرد و گفت: با توجه به مکاتبه‌های انجام شده، ابتدا بانک سپه ذیل ساختمان ساعت و داروخانه کارون همکاری لازم را جهت تخلیه و انتقال انجام دادند.

به گفته او، سرپرستی بانک ملت استان با انجام توافق‌ها و حسن همکاری صورت گرفته پس از ارزیابی قیمت سرقفلی و سیر مراحل قانونی، سرقفل واحد مذکور را به شهرداری رشت واگذار می‌کند.

تداوم مرمت عمارت بلدیه رشت تا پایان سال آینده

معاون سازمان عمران شهرداری رشت افزود: حدود ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع داخلی شهرداری برای اتمام پروژه مرمت و بازسازی عمارت بلدیه در نظر گرفته شده است. 

محجوب تصریح کرد: تاکنون ۱۰ میلیارد ریال به عنوان پیش پرداخت به حساب پیمانکار پروژه واریز شده است و در صورت تحقق بودجه مورد نظر، عملیات مرمت و بازسازی ساختمان تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد.

تداوم مرمت عمارت بلدیه رشت تا پایان سال آینده

او همچنین به ثبت عمارت بلدیه رشت در فهرست آثار ملی اشاره کرد و گفت: نظارت عالیه بر نحوه اجرای عملیات مرمت و بازسازی برعهده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان است.

معاون بازآفرینی سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت یادآور شد: خاص بودن عمارت بلدیه با هویت و حافظه تاریخی مردمان این شهر و استان پیوندی ناگسستنی دارد.


بیشتر بخوانید


محجوب تأکید کرد: تلاش مجموعه شهرداری رشت و سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری به عنوان کارفرمای پروژه بر این است که این پروژه با کیفیت مناسب و در زمان تعیین شده به اتمام برسد تا در نهایت و پس از اتمام فاز نهایی (تهیه و نصب تأسیسات گرمایشی و سرمایشی) عمارت شهرداری رشت با کاربری موزه بلدیه و مردم شناسی به شهروندان و هموطنان به عنوان ذینفعان و بهره برداران واقعی ارائه شود. 

تداوم مرمت عمارت بلدیه رشت تا پایان سال آینده

ساختمان تاریخی عمارت بلدیه رشت در پیاده راه فرهنگی میدان شهدای ذهاب این شهر قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.