حملات مقاومت عراق به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

منابع خبری گزارش دادند که پایگاه‌های نظامیان آمریکا در استان‌های الحسکه و دیرالزور واقع در شمال شرق و شرق سوریه هدف حمله قرار گرفته است.

شبکه خبری المیادین همچنین خبر داد که صدای چند انفجار از داخل پایگاه نظامیان آمریکا در شهر الشدادی واقع در استان الحسکه شنیده شده است.

به گفته خبرنگار این شبکه، پدافند نیرو‌های آمریکایی در تلاش است موشک‌های شلیک شده به سمت این پایگاه را رهگیری کند.

المیادین همچنین گزارش داد که رورستای «الخضراء» واقع در استان دیرالزور (شرق سوریه) هدف حمله قرار گرفته است. خوابگاه نظامیان آمریکایی در این روستا قرار دارد.

گروه مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت و تأکید کرد که این حملات با پهپاد صورت گرفته است. به گفته مقاومت عراق، در حمله به دیرالزور، پایگاه آمریکایی‌ها در میدان نفتی العمر هدف قرار گرفت.

منابع خبری عراقی شامگاه گذشته گزارش دادند که مناطق اطراف پایگاه عین الاسد واقع در غرب این کشور هدف حمله راکتی قرار گرفته است. این پایگاه، محل استقرار نظامیان آمریکایی است.

یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق، ضمن تأیید این حملات، خبر داد که این حمله با چند فروند موشک صورت گرفته و موشک‌ها نیز از منطقه البغدادی شلیک شده است.

شبکه خبری اسکای نیوز به نقل از منابع عراقی گزارش داد که این حمله، بزرگترین حمله‌ای بوده است که گروه‌های مقاومت به پایگاه آمریکا داشته‌اند. برخی از منابع، تعداد راکت‌های شلیک شده را ۲۰ عدد اعلام کرده‌اند.

گروه‌های مقاومت در واکنش به حمایت‌های آمریکا از تداوم جنگ غزه، همچنان در حال هدف قرار دادن پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در منطقه هستند و تأکید دارند که تا اخراج کامل آمریکا از عراق و منطقه، قطعا به این حملات ادامه خواهند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۰۴:۲۱ ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
این خبر چه ارتباطی با بخش فوتبال و فوتسال داره؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
حتماً با تحریک افراط گرایان پاکستانی این جنایت انجام شده.
مسئولین ایران ومردم ایران باید بدانند از۲۰سال قبل تحت حمایت افرطیون نفوذی در ارتش پاکستان اقدامات تروریستی از داخل خاک پاکستان برنامه ریزی شده.
مسئولین ایران ومردم ایران باید بدانند وبفهمند حکومت پاکستان حاضر شد ضرر وزیان میلیاردی به ایران وارد کند اما در پروژه‌های دوستی تحت عنوان خط لوله دوستی گاز مشارکت نکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
چرا پایگاه امریکا ؟؟؟؟!!!!!

خوب همین پهبادو بفرست تلاویو دیگه
شخم بزن تلاویو خراب شده را !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
دوباره حمله به پایگاه خالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
یک سوال، امریکا چی میخواد داخل این منطقه؟؟ باید نا امن بشه براش تا بزاره بره حالا طوری هم نیست که اگر ده تا بخوره مثلا ۱۱ تا پاسخ بده بالاخره قدرت داره ولی اینقدر باید تحت فشار بزاریش تا بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
شمااگه راست میگی تروریست های ساکن کردستان عراق رابزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
احسنت به مفاومت عراق مرحبا به مردان دلیر خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
الله اکبر ماشاءالله به رزمندگان اسلام ومقاو مت عراق
آخرین اخبار