گوترش جنایات رژیم صهیونیستی را مجددا محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل مجددا کشتار غیرنظامیان در غزه را محکوم کرده و خواستار تشکیل کشوری برای مردم فلسطین شد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد امروز یکشنبه کشتار «تراژیک» رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه را محکوم و مانع تراشی برای تشکیل کشوری برای مردم فلسطین را غیرقابل قبول توصیف کرد.

به گزارش القدس العربی، گوترش در افتتاحیه اجلاس سران گروه ۷۷ کشور به اضافه چین در کامپالا، پایتخت اوگاندا گفت: حمله نظامی اسرائیل باعث ویرانی گسترده و کشتار غیرنظامیان در مقیاس بی‌سابقه‌ای در دوران تصدی من به عنوان دبیرکل سازمان ملل در غزه شد.

او افزود: این دلخراش و کاملا غیرقابل قبول است. خاورمیانه یک منطقه ناآرام است و ما باید هر کاری که می‌توانیم برای جلوگیری از تشدید درگیری در سراسر منطقه انجام دهیم.

بر اساس آخرین اطلاعات وزارت بهداشت روز یکشنبه در نوار غزه، تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه منجر به شهید شدن بیش از ۲۵ هزار فلسطینی و آواره شدن بیشتر جمعیت ۲.۳ میلیون نفری نوار غزه شد.

گوترش با بیان اینکه رد راه حل دو کشوری کاملا غیرقابل قبول است، در این خصوص گفت: محروم کردن فلسطینی‌ها از حق تشکیل یک کشور درگیری را که به تهدیدی بزرگ برای صلح و امنیت جهانی تبدیل شده است، به مدت نامحدود طولانی می‌کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه ظاهرا اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مورد تشکیل کشور فلسطینی پس از پایان جنگ علیه حماس در غزه را رد کرده است. دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای ادعا کرد: نتانیاهو در جریان گفتگو با بایدن، سیاست خود را تکرار کرد که پس از نابودی حماس، اسرائیل باید کنترل امنیتی غزه را حفظ کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
می‌دانیم که اگر حمایت آمریکا جنایتکار از صهیونیست ها جنایتکار نبود، شاهد این حملات در سوریه، لنبان و غزه نبودیم.
Iran (Islamic Republic of)
حمله اسرائیل جنایتکار به سوریه، لنبان، غزه، اجرای قانون جنگل بود
۲۰:۰۹ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
حمله اسرائیل جنایتکار به سوریه، لنبان، غزه، اجرای قانون جنگل بود
آخرین اخبار