نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار شهرداری یزد

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی برای بهبود زیرساخت‌ها و افزایش استفاده شهروندان از حمل و نقل همگانی در دستور کار سازمان حمل و نقل شهرداری قرار دارد.

سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: با مصوبه شورای ششم و اختصاص وام کم بهره، میانگین عمر تاکسی‌های شهر در سال ۱۴۰۰، دوازده سال و شش ماه بود که به ۱۰ سال کاهش یافت و قرار است با حمایت شورای شهر و اختصاص وام کم بهره میانگین عمر تاکسی‌ها به ۹ سال کاهش و نوسازی شود.

او افزود: همچنین ۹۰۰ دستگاه مینی‌بوس با مدیریت ۲۹ مؤسسه مینی‌بوسرانی در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر یزد در حال خدمات رسانی به شهروندان هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: با هدف استفاده از حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک، سه هزار کارت‌های رایگان شهروندی ویژه دانش‌آموزان در مدارس شهر یزد از شروع سال تحصیلی۱۴۰۳_۱۴۰۲ اهدا شد.

او خاطرنشان کرد: باید برای جایگزینی حمل و نقل عمومی به جای خودرو‌های شخصی اقدامات بیشتری انجام شود چراکه خودرو‌های تک سرنشین به عنوان معضلی برای ترافیک و هوای شهر یزد است.

سیفی گفت: اقدام دیگر، ترویج پیاده روی است که ضمن کاهش آلودگی هوا باعث سلامت شهروندان نیز می‌شود و در صورت مسافت بیشتر می‌توان از دوچرخه استفاده کرد و همچنین کاشت درخت و گسترش فضای سبز نیز از دیگر اقداماتی است که در یزد به ویژه در این دوره توجه بیشتری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار