اجرای طرح زوج و فرد در کاهش میزان آلودگی هوای همدان موثر است

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: اجرای طرح زوج و فرد تردد خودرو‌ها و تسریع در راه اندازی تراموا در کاهش آلودگی هوای همدان بسیار موثر است.

سیده مریم محمدی به مناسبت هفته هوای پاک گفت: ترافیک، تردد خودرو‌های شخصی و تاکسی و در مجموع سیستم حمل و نقل یکی از مهمترین عوامل آلودگی هوا در همدان به شمار می‌رود.

او گفت: به طور حتم اجرای طرح زوج و فرد تردد وسایط نقلیه هم از گام‌های موثر در کاهش ترافیک و به تبع آن آلودگی هوا به شمار می‌رود و شهروندان باید به این طرح به عنوان ضامن سلامت خود و فرزندان و هوای شهر همدان توجه داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: کاهش ترافیک شهری از مزیت‌های اصلی راه اندازی تراموا در شهر همدان است که امید می‌رود با تسریع در اجرای این طرح شاهد کاهش روز افزون روز‌های ناسالم آلوده باشیم.

محمدی گفت: البته روز‌های ناسالم هوای استان همدان از ۳۹ روز در سال گذشته به ۱۵ روز در سال جاری و روز‌های خطرناک از ۱۰ روز به صفر رسیده است که امید می‌رود این روند کاهشی با تلاش و همیاری مسئولان تداوم داشته باشد.

او گفت: اجرای طرح هوشمند کنترل معاینه فنی از سوی مدیریت شهری و سیمفا (سامانه استعلام معاینه فنی) در حال اجرا است که از این طرح می‌توان به عنوان گامی موثر در کاهش تردد خودرو‌های آلاینده یاد کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان با بیان اینکه تاکسی‌ها ۵۰۰ هزار سفر را انجام می‌دهند، گفت: هشت هزار تاکسی با کمک شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان به صورت رایگان گاز سوز شدند و هم اینک در شهر همدان سه هزار و ۵۰۰ تاکسی کار جابجایی مسافران را بر عهده دارند.

محمدی گفت: بالا بودن سرانه فضای سبز نیز نقش مهمی در کاهش آلودگی دارد که بر اساس آمار‌های ارائه شده از سوی سازمان ملل سرانه فضای سبز در جهان به ازای هر نفر ۲۰ تا ۲۵ متر مربع است.

او گفت: در استان همدان شهرستان ملایر با ۲۰ تا ۲۲ متر به ازای هر نفر بیشترین سرانه فضای سبز را دارد که امید می‌رود مدیریت شهری ضمن حفظ آن نسبت به ارتقای فضا اقدام کند و این آمار در شهر همدان ۱۲ متر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: مدیریت شهری به منظور حفظ و ارتقای سرانه فضای سبز بر اساس طرح تفصیلی سبزینگی در فضای شهر ایجاد کند همچنین کاربری این فضا‌ها را برای ایجاد ارزش افزوده تغییر ندهد.

طرح زوج و فرد تردد خودرو‌ها از روز شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ در رینگ اول و دوم شهر همدان اجرا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.