در روند معاملات امروز ۱ بهمن بازار سرمایه ثبت شد؛

خروج ۶۷۴ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام

کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات امروز بازار سهام و حق تقدم حدود ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۵ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان ثبت شده است.

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در معاملات امروز ۱ بهمن شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۹ هزار واحدی در تراز ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۱۰ هزار واحدی در تراز ۷۴۴ هزار و ۳۰۲ واحدی قرار گرفت تا امروز هم بازار سرمایه شاهد روند منفی باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: حجم معاملات امروز بازار سهام و حق تقدم حدود ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۵ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان ثبت شده است و امروز ۶۷۴ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

او افزود: امروز تنها ۲۳ درصد بازار شاهد روندی مثبت بود به طوری که در مجموع امروز ۱۷۵ نماد در محدوده مثبت به کار خود پایان دادند. همچنین امروز تعداد خریداران حقیقی حدود ۱۴۷ هزار کد و تعداد فروشندگان به ۱۴۲ هزار کد رسید. بیشترین میزان ورود نقدینگی را صنعت لاستیک و بیشترین خروج نقدینگی را صنعت فلزات اساسی به خود اختصاص دادند.

غفوری می‌گوید: بازار روز گذشته فاز منفی و فشار فروش را شاهد بود؛ فشار فروشی که به امروز هم رسید و در نهایت بازار منفی ثبت شد و شاخص به سد ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار واحد برخورد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
پتروشیمی‌های ایرانی پلی استر را به ترکیه زیر قیمت جهانی صادر می‌کنند، به نحوی که کاربیخ پیدا کرده و بحث شکایت از ایران بابت دامپینگ مطرح است. اما همین محصول برای تولیدکننده داخلی دو برابر قیمت جهانی تمام می‌شود.
ریشه گرانی در گرانفروشی اینهاست، نه نقدینگی دست مردم.
صحنه کاملا روشن است؛ اما آنکه در صندلی ذینفع نشسته، قصد دیدن ندارد.
آخرین اخبار