استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛

تکمیل سالن علامه فرزان و تالار مرکزی بیرجند با اعتبارات سفر وزیر ارشاد به خراسان جنوبی

قناعت گفت: ۲۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای فعال سازی طرح تالار مرکزی بیرجند و تکمیل سالن علامه فرزان در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد به خراسان جنوبی اختصاص یافت.

قناعت استاندار خراسان جنوبی دیشب در آیین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان که در فرهنگسرای بیرجند برگزار شد، گفت: خراسان جنوبی به استان فرهنگ و هنر معروف است و در زمینه فرهنگ و هنر شاهد اتفاقات بسیار خوب و میمونی در این استان هستیم.

او با اشاره به ظرفیت‌های این استان در حوزه فرهنگ و هنر و مفاخر و علما، افزود: در فرمایشات مقام معظم رهبری از علمای بزرگ این استان از جمله آیت الله آیتی، آیت الله تهامی، آیت الله عبادی و عارفی یاد شده است.

قناعت ادامه داد: پدران علم از جمله مرحوم دکتر غلامحسین شکوهی پدر علم تعلیم و تربیت ایران، دکتر محمدحسن گنجی پدر علم جغرافیای ایران، دکتر کاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات و روزنامه‌نگاری ایران و دکتر مهدی بلالی مود پدر علم سم‌شناسی ایران از مشاهیر و مفاخر و ظرفیت‌های خراسان جنوبی هستند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای مردمی متدین، ولایی و فرهنگی است، اظهار کرد: ۱۲ آبان امسال در جریان سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خراسان جنوبی، درخواست‌هایی از ایشان داشتیم که یک به یک در حال محقق شدن است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه خانه فرهنگ خراسان جنوبی با زیربنای ۲ هزار مترمربع با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد، بیان کرد: فعال‌سازی کنگره ملی ابن حسام خوسفی از جمله درخواست‌هایی بود که اکنون در حال تحقق و انجام است.

قناعت به تسهیلات قرض الحسنه صندوق اعتباری هنر برای حمایت از هنرمندان استان هم اشاره کرد و گفت: هم اکنون یک میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به هنرمندان خراسان جنوبی تخصیص یافته است.

استاندار افزود: یکی دیگر از درخواست‌های ما برگزاری مراسم نکوداشت نامداران در قید حیات خراسان جنوبی بود که امشب در حال برگزاری است.

او با اشاره به پیشرفت ۷ درصدی تالار مرکزی شهر بیرجند، تصریح کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به استان قول اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای فعال‌سازی این طرح و همچنین اختصاص ۷۵ میلیارد تومان برای تکمیل سالن علامه فرزان را داد.

به گفته قناعت در مجموع سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان خراسان جنوبی ۲۷۵ میلیارد تومان آورده داشته است.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه خراسان جنوبی را استانی با اصالت دانست و گفت: خراسان جنوبی با ۹ اثر ثبت جهانی جزو استان‌های اول یا دوم کشور به لحاظ ثبت آثار ثبت جهانی است.

او با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو عنوان کرد: در ۱۱ اسفند ایران اسلامی یک نبرد بزرگ با نظام سلطه دارد و هرچه درصد مشارکت و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی بیشتر باشد امنیت پایدار و قدرت چانه‌زنی ما در سطح بین المللی بیشتر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.