صدور پروانه فعالیت موزه مردم‌شناسی عشایری سوباتان

سرپرست معاونت میراث‌ فرهنگی استان گیلان از صدور پروانه فعالیت موزه مردم‌شناسی عشایری سوباتان خبر داد.

محمدرضا امیری‌نژاد، سرپرست معاونت میراث ‌فرهنگی استان گیلان گفت: با اخذ امتیازات لازم و پس از پیگیری امور موزه‌های اداره‌ کل، پروانه فعالیت مجموعه‌داری مردم شناسی عشایری سوباتان به موزه عشایری سوباتان ارتقا یافت.

او با اشاره به تنوع ابزار، اشیاء و وسایل این موزه افزود: با بررسی‌های صورت پذیرفته، مستندسازی و مدنظر قرار دادن شاخص‌ها، مجموعه بهمن جلیلی حائز کسب رتبه موزه شده و در این راستا با صدور پروانه از سوی اداره ‌کل امور موزه‌های وزارتخانه، این مجموعه‌داری در قالب موزه فعالیت خواهد کرد.

سرپرست معاونت میراث ‌فرهنگی گیلان ایجاد مجموعه و موزه‌های مختلف تخصصی در مناطق استان را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: همه در برابر حفظ و صیانت از مواریث ارزشمند فرهنگی ملموس و ناملموس نسل‌های گذشته متعهد هستند.

امیری‌نژاد با اشاره به حمایت اداره ‌کل میراث‌فرهنگی از مجموعه داران، از همه افرادی که به نوعی با در اختیار داشتن ابزار و ادوات خاص تمایل به ایجاد و تأسیس مجموعه داری و موزه‌های تخصصی دارند، خواست با مراجعه به نزدیک ترین واحد میراث ‌فرهنگی از شرایط و چگونگی راه‌اندازی موزه اطلاع یافته و بر اساس آن اقدام کنند.

سوباتان در ۲۰ کیلومتری غرب لیسار در نزدیکی تالش واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.