شرکت بیش از ۱۲ هزار دانش آموز در مراسم اعتکاف

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مراسم اعتکاف با حضور بیش از ۱۲ هزار دانش آموز در استان کرمان برگزار می‌شود.

سید اصغر سادات حسینی در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان که در هتل آسمان کرمان برگزار شد، گفت: مراسم اعتکاف با حضور بیش از ۱۲ هزار دانش آموز در استان کرمان برگزار می‌شود.

وی افزود: باید توجه شود هر پستی در جای خودش به کار گرفته و در خصوص پست‌های ترکیبی تصمیم گیری شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان بیان داشت: به خاطر گسترش آسیب‌های اجتماعی نیاز به مراکز مشاوره بیشتر احساس می‌شود، از این رو زمینه فعالیت مشاوران مدارس باید بیش از پیش فراهم شود.

وی بیان داشت: جلسات توانمندسازی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای کارشناسان با عنوان دوره‌های سپهر دانش و معرفت  حضور، در حال برگزاری است.

سادات حسینی گفت: هفته فرهنگ و هنر از ۷ تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ برای اولین بار در مدارس برگزار می‌شود و برگزاری جشنواره کاری نو در دستور کار است.

ورد افراد تحت هر عنوانی بدون هماهنگی با حراست ادارات آموزش و پرورش ممنوع و غیر قانونی است

حسین انجم شعاع با اشاره به شهادت و مجروحیت تعدادی از هم وطنان در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان گفت: باید با جدیت، مواظب نفوذ دشمنان باشیم؛ زیرا دشمن هرگز دست از دشمنی خود بر نمی‌دارد و دنبال ضربه زدن است.

وی بر ایجاد جلسات توجیهی ویژه مدیران مدارس تاکید کرد و افزود: باید حساسیت لازم در مدیران مدارس نسبت به موارد امنیتی ایجاد شود.

رئیس اداره حراست آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: ورود افراد تحت هر شرایطی در مدارس بدون هماهنگی حراست ادارات آموزش و پرورش ممنوع است و با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق تبصره ۱ ماده واحده قانون تشکیل سازمان پدافند غیر عامل؛ اگر کسی در حوزه سازمانی نسبت به وظایف خود کم کاری کند با مستنکفین طبق قانون رسیدگی به تخلفات اداری رفتار خواهد شد.

 انجم شعاع بر فعالیت شورای پدافند غیر عامل مدرسه محور و دانش محور بنیان در مدارس تاکید کرد و گفت: گزارش فعالیت‌های این شورا در مدارس به صورت ماهیانه جمع بندی و به اداره حراست ارسال شود.

وی از اجرای طرح شهید حسین پور جعفری با هدف تجهیز مدارس استان به سیستم پایش تصویری خبر داد.

رئیس اداره حراست آموزش و پرورش استان کرمان بر رعایت دستورالعمل حجاب و عفاف در محیط‌های اداری و مدارس تاکید کرد و افزود: تمامی مدارس استان در قالب طرح ۶۳ به اضافه یک (۶ روز هفته ۳ روز بازدید از مدارس دولتی، مدارس غیر دولتی و کانون‌های زبان و مراکز علمی آزاد و یک روز کودکستان ها) در استان از سوی کارگروه تشکیل شده در حراست خبر داد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۳ هزار و ۹۰۰۰ دانش آموز رای اولی در استان کرمان بر ایجاد زمینه حضور حداکثری دانش آموزان، فرهنگیان و مردم در انتخابات پیش رو تاکید کرد.

 گردهمایی ۲ روزه مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان در هتل آسمان در حال برگزاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۷:۰۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
اعتکاف خیلی جای خوبی است من دوست دارم هر سال دراعتکاف شرکت کنم