سوئیس وجود شکایت جنایی علیه رئیس رژیم صهیونیستی را تایید کرد

یک سازمان حقوق بشری با شکایت از رئیس رژیم صهیونیستی به دادگستری سوئیس خواستار بررسی اتهام جنایت علیه بشریت در غزه شد.

دفتر دادستانی سوئیس تأیید کرد که اسحاق هرتزوگ، رئیس‌ رژیم صهیونیستی در جریان سفرش برای شرکت در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس، مورد شکایت کیفری قرار گرفته است.

دفتر دادستانی سوئیس به خبرگزاری کیستون‌ اس دی ای گفت که شکایات جنایی طبق روال معمول بررسی خواهد شد.این دفتر جزئیاتی در مورد این شکایات فاش نکرد.

این خبرگزاری گفت که این شکایات از سوی گروهی به نام اقدام قانونی علیه جنایات علیه بشریت است. این گروه پس از تایید وجود شکایت جنایی، اعلام کرد که امیدوار است به موازات رویه‌های دادگاه بین المللی دادگستری، تحقیقات جنایی را آغاز کند. یکی از سران این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما متقاعد شده‌ایم که سوئیس موظف به انجام تحقیقات است.

این سازمان خاطرنشان می‌کند که سوئیس قبلاً مصونیت دیپلماتیک را نادیده گرفته است، مانند یحیی جامع، رئیس جمهور سابق گامبیا. این سازمان می‌گوید که همین امر باید در مورد جنایتکاران غربی نیز صدق کند.

رژیم صهیونیستی در حال حاضر با اتهام نسل کشی در دادگاه بین المللی دادگستری سازمان ملل در ارتباط با حملات بی شمار خود علیه نوار غزه مواجه است.

نخستین جلسه دادگاه دیوان بین‌المللی دادگستری درباره بررسی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در پرونده نسل کشی این رژیم در نوار غزه امروز برگزار شد و نماینده آفریقای جنوبی و تیم حقوقی این کشور به طور جداگانه تاکید کردند که اسرائیل کشتار جمعی را تشدید کرده است و نسل کشی و قتل فلسطینیان در غزه باید متوقف شود.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با تقدیر از تلاش های آفریقای جنوبی در دیوان دادگستری بین المللی در لاهه تأکید کرد ادله مستند ارائه شده توسط تیم حقوقی این کشور، اقدام رژیم صهیونیستی در ارتکاب جرایم نسل کشی و پاکسازی نژادی فلسطینی ها در نوار غزه را به جهانیان اثبات می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار