۶۲ زندانی جرائم غیرعمد و مالی در سیستان و بلوچستان آزاد شدند

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۶۲ نفر با رقم بدهی ۳ میلیارد و ۹۰۰ هزار تومان با کمک ستادیه دیه و کمک‌های مردمی آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

 روابط عممی ددگستری سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمین علی مصطفوی نیا رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در نشست شورای قضایی استان که صبح امروز با حضور معاون قضایی قوه قضاییه حجت الاسلام والمسلمین رحیمی در سالن شهید بهشتی برگزار شد، گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۶۲ نفر با رقم بدهی ۳ میلیارد و ۹۰۰ هزار تومان با کمک ستادیه دیه و کمک‌های مردمی آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی افزود: در سال گذشته نیز ۶۹ نفر با رقم ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک‌های مالی آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان افزود: در سال گذشته با تلاش شورای حل اختلاف و استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و همیاران صلح بیش از ۷۰ پرونده قصاص منجر به صلح و سازش شد.

وی ادامه داد: برای بیش از ۱۰۰۰ نفر ابلاغ همیاران صلح صادر شده است که کمک قابل توجهی در امر صلح و سازش در استان  کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفوی نیا ادامه داد: از ابتدای سال جاری بیش از ۲۶۰۰ مجازات جایگزین حبس صادر شده است که نسبت به سال قبل ۷۵ درصد رشد داشته ایم.

وی افزود: ۹۲ درصد ابلاغیه‌ها بصورت تماما الکترونیکی صادر شده است و در استان ما بدلیل اینکه برخی افراد فاقد شناسنامه هستند برخی ابلاغیه‌ها باید به روش سنتی ارسال شود.

وی ادامه داد: در استفاده از سامانه‌های الکترونیکی استان ما در کشور پیشتاز است

رئیس کل دادگستری استانوچستان افزود:۸۹ درصد دادرسی‌ها بصورت الکترونیکی و ۶۴۰ پابند الکترونیکی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: بازدید قضات از زندان هفته‌ای یکبار صورت می‌گیرد و در سال جاری ۲۲۰۰ بازدید موثر از زندان صورت گرفته و به مشکلات مددجویان رسیدگی شده است.

حجت الاسلام مصطفوی نیا افزود: در سال گذشته ۱۴۰۶ مورد عفو مناسبتی صادر و در سال جاری نیز این میزان به ۱۰۲ مورد رسیده است.

وی افزود: با تمام محرومیت‌ها با تلاشی که همکاران قضائی و اداری در استان داشتند ۹۴ هزار پرونده رسوبی در استان به ۳۴ هزار تقلیل پیدا کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار