درخواست آمریکا از کره شمالی برای خودداری از اقدامات «تحریک‌آمیز»

در پی آزمایش تسلیحات هسته‌ای زیرآبی کره شمالی، واشنگتن از پیونگ یانگ خواست تا از اقدامات «تحریک‌آمیز» و «بی‌ثبات‌کننده» خودداری کند.

آمریکا پس از اینکه پیونگ یانگ اعلام کرد سامانه تسلیحات هسته‌ای زیرآبی «هائیل ۲۳-۵» Haeil-5-23 را آزمایش کرده است، از کره شمالی خواست تا از اقدامات «تحریک‌آمیز» و «بی‌ثبات‌کننده» بیشتر خودداری کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به یونهاپ گفت: «ما کره شمالی [جمهوری دموکراتیک خلق کره]را تشویق می‌کنیم تا در بحث‌های اساسی درباره شناسایی راه‌های مدیریت خطرات نظامی و ایجاد صلح پایدار در شبه جزیره کره شرکت کند.»

پیش از این، کره شمالی اعلام کرد که این آزمایش را در پاسخ به رزمایش دریایی اخیر آمریکا، کره جنوبی و ژاپن انجام داده است. در بیانیه کره شمالی آمده است: در پاسخ به اقدامات تنش‌زای واشنگتن، توکیو و سئول، موسسه تحقیقاتی سیستم‌های تسلیحات زیر آبی آکادمی علوم دفاعی پیونگ یانگ، آزمایش‌های مهمی را در راستای توسعه و ارتقای سامانه تسلیحات هسته‌ای زیرآبی «هائیل ۲۳-۵» در آب‌های سواحل شرقی کره شمالی انجام داد.

واشنگتن، توکیو و کره جنوبی در ابتدای سال جاری اقدام به برگزاری یک رزمایش تنش‌زای سه‌جانبه در منطقه شبه جزیره کره کردند و بار دیگر با برگزاری یک رزمایش مشترک دریایی در سواحل جِجو که از تاریخ ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) به مدت سه روز با شرکت ناو هواپیمابر هسته‌ای یو اس اس کارل وینسون و ناو گروه همراهش متعلق به ایالات متحده و حضور نیرو‌های دریایی ژاپن و کره جنوبی انجام شد، تنش را بیش از پیش در منطقه بالا بردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۳۰ دی ۱۴۰۲
آفرین به کره شمالی؛ به این میگن اقتدار و قدرت، حالا آمریکا به گه خوردن افتاده، باید در مقابلش با اقتدار ایستاد.
آخرین اخبار