پورشیرزاد:

حفظ هوای پاک در کنار رشد تولید و اشتغال در اولویت است

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: حفظ هوای پاک در کنار رشد تولید و اشتغال در استان اولویت مهمی برای همه کسانی است که دغدغه توسعه پایدار دارند.

عطا پورشیرزاد در برنامه بازدید از کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه سالم بودن هوای شیراز و دیگر شهر‌های فارس با هم افزایی شهروندان، صنعتگران و تداوم نظارت‌ها به دست آمده است، افزود: باید حتی در برابر یک واحد آلودگی صنعتی هم حساس باشیم. این موضوع به نفع مردم و صنعت و آحاد جامعه است که در یک جامعه پاک و با نشاط زندگی کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس، حفظ منابع را هم یکی از اولویت‌های پیش رو دانست و گفت: مسئولیت اجتماعی ایجاب می‌کند که از منابع موجود در استان حفاظت کنیم. آب و خاک و اقلیم و هوای پاک نعمتی خدادادی است که اگر در حفظ آن کوتاهی شود قطعا نسل‌های آینده ما را نخواهند بخشید.

پورشیرزاد ادامه داد: اصل ۵۰ قانون اساسی این مسئولیت را به عهده آحاد جامعه گذاشته است و هیچ تفکیک جمعیتی قایل نشده بنا بر این آحاد جامعه باید مسئولیت خود را در برابر حفظ محیط زیست بر عهده بگیرند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد: شعار روز هوای پاک از طرف سازمان حفاظت محیط زیست «هوای پاک، مسئول پاسخگو، شهروند مسئول» نامگذاری شده است، در راستای شعار مذکور و به منظور بالا بردن آگاهی افراد جامعه درباره اثرات آلودگی هوا، اطلاع رسانی و ارائه توصیه‌های لازم در مواجه با شرایط ناسالم آلودگی هوا و با هدف جلب مشارکت عموم مردم ضروری است.

کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد اقدامات شایسته‌ای به منظور سالم سازی هوا و حفاظت از هوای پاک انجام داده و در بسیاری از این اقدامات تندیس‌ها و لوح تقدیر دریافت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.