دولت سهم خود را در زمینه حمل و نقل عمومی بپردازد/ ورود واگن و اتوبوس نو باری از دوش تهران بر می‌دارد

نماینده تهران در مجلس گفت: افزوده شدن واگن و افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو در کاهش بار ترافیک طاقت فرسای تهران تاثیر گذار است.

مالک شریعتی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت حمل و نقل عمومی در پایتخت گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی در این دوره مدیریت شهری شورای شهر و شهرداری تمرکزشان را بر حمل و نقل عمومی گذاشته اند و بیشتر این تمرکز بر روی تکمیل خطوط مترو و تامین اتوبوس است که به عنوان قسمت حمل و نقلی انبوه بر هستند و می‌توانند بخش بزرگی از بار حمل و نقلی را به دوش بکشند که در حوزه مترو شاهد تکمیل خطوط و تامین واگن مترو بودیم.

شریعتی با اشاره به اینکه در بودجه شهرداری سهم زیادی از بودجه به بخش حمل و نقل اختصاص داده شده است گفت: سفر اخیر شهردار تهران به چین در راستا توسعه حمل و نقل عمومی بود و شاهد بودیم که قرارداد‌های معطل مانده تامین واگن مترو در نهایت منجر به تامین ۷۹۱ واگن مترو شد که تاثیر آن را تا دو سال آینده در ترافیک تهران شاهد خواهیم بود.

وی گفت: افزوده شدن واگن، افتتاح خطوط و ایستگاه‌های جدید مترو در کاهش بار ترافیک طاقت فرسای تهران تاثیرگذار خواهد بود و باری از دوش تهران برداشته خواهد شد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه با افزوده شدن این واگن‌ها و البته اتوبوس‌های تولید داخل و وارداتی که قرارداد آن منعقد شده بخش کوچکی از نیاز تهران به عنوان پایتخت برطرف می‌شود گفت: هنوز هم مدیریت شهری تهران برای بهبود شرایط باید تلاش کند.

وی با اشاره به ضرورت کمک‌های دولت در تامین بودجه خرید دستگاه‌های حمل و نقل عمومی گفت: دولت باید سهم خود را در این زمینه بپردازد و با توجه به حضور شهردار تهران در جلسات هیئت دولت پیگیری این مسئله روند خوبی دارد.

شریعتی گفت: حکم نماینده ویژه رئیس جمهور در امور آسیب‌های اجتماعی تهران هم به دلیل همین تعامل مناسب دولت و شهرداری، طبق قانون اساسی از سوی رئیس جمهور به شهردار تهران ابلاغ شد و نشان از اعتماد و همکاری در حوزه فرهنگی اجتماعی و حمل و نقل دارد.

برچسب ها: مترو ، اتوبوس ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۳۰ دی ۱۴۰۲
وسط اینهمه گرفتاری آب و وای فای همینکه دلار میده باید دست دولت رو ببوسین