واکنش حزب‌الله به قرار گرفتن نام انصارالله در لیست تروریستی آمریکا

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای تصمیم آمریکا برای قرار دادن جنبش انصارالله در فهرست تروریستی آمریکا را محکوم کرده و آنرا تصمیمی ناعادلانه، خودسرانه و باطل دانست.

حزب الله لبنان امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن قرار دادن نام انصارالله در لیست تروریستی آمریکا عنوان کرد این تصمیم در ادامه تجاوزات آمریکا به یمن است که چندین سال است ادامه دارد.

حزب الله لبنان این تصمیم آمریکا را ناعادلانه، خودسرانه و باطل دانست و افزود: آمریکا خود حامی تروریسم صهیونیستی و تجاوز جنایتکارانه به غزه و مردم ثابت قدم آن است.

مقاومت اسلامی لبنان تأکید کرد این تصمیم عزم مردم بزرگ یمن و نقش مؤثر و تأثیرگذار آن‌ها در رفع محاصره غزه را خدشه دار نمی‌کند.

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد تصمیم به قرار دادن نام انصارالله یمن در فهرست تروریستی آمریکا، عزم مردم یمن را برای ادامه عملکرد شرافتمندانه خود در حمایت از مردم فلسطین افزایش می‌دهد.

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۲۱ و با هدف تسهیل در مذاکرات صلح یمن، نام جنبش انصارالله را از لیست تروریستی واشنگتن خارج کرده بود.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد واشنگتن بار دیگر جنبش انصارالله یمن را در لیست تروریستی خود وارد کرده و این تصمیم پس از ۳۰ روز اجرایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار