۲۵۰ میلیارد ریال به مرکز پایش تصویری کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافت

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال برای بهسازی و نوسازی و تجهیز ساختمان پایش تصویری در استان اختصاص یافته است.

علی محمد روستا در دیدار با منصور فخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری کشور در یاسوج، اظهار کرد: این استان نیازمند سامانه‌های هوشمند، نظارت تصویری و ثبت تخلفات رانندگی است، زیرا استفاده از فناوری‌های هوشمند از جمله سیستم پایش تصویری می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری از ارتکاب انواع جرایم در این استان و نظارت هر چه بیشتر متولیان بر امور گوناگون ایفا کند.

وی افزود: مرکز پایش تصویری استان نیازمند یک ساختمان نو و مجهز دارد می‌طلبد راهداری نسبت به تهیه نقشه اقدام کند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با نصب تجهیزات و سامانه‌های جدید رصد و پایش تصویری ضریب امنیت جاده‌های بین شهری و درون شهری ارتقا خواهند یافت.

روستا ابراز کرد: ۲۴۵ سامانه هوشمند نصب شده در استان وجود دارد که هشت سامانه در چند ماه اخیر اضافه شده و قرار است که ۲۰ سامانه دیگر تا پایان سال اضافه شود.

وی عنوان کرد: هر چند قرار است که پنج سامانه نظارت تصویری، سه سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور و ۲۰ سامانه ثبت اطلاعات به سامانه‌های استان اضافه شود، اما جوابگو نیست.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بنا به ضرورت تا پایان سال آینده تمام تونل‌های استان باید مجهز به سامانه‌های پایش تصویری شوند.

بر اساس برآورد‌ها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر دیگر استان‌هاست.

کهگیلویه وبویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

بیش از ۴۴ درصد جمعیت۷۲۳هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد در روستا‌ها ساکن هستند.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیت۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.