راه اندازی واحد مرکز پرورش آهو و جبیر در افزر قیروکارزین

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین گفت: نخستین واحد مرکز پرورش و تکثیر آهو و جبیر در بخش افزر این شهرستان بهره برداری شد.

عباس قائدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: محیط زیست تمام تلاش خود را برای گسترش این گونه طرح‌ها به کار خواهد بست چرا که اعتقاد بر آن است که این گونه طرح‌ها مقدمات حفاظت مشارکتی از حیات وحش است.

او ادامه داد: این طرح در روستای کردیل با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت تقریبی ۳۰ هزار مترمربع ساخته شده و اقدام به راه اندازی مرکز تکثیر پرورش آهو و جبیر شده که فعلا تعداد ۷ راس آهوی مولد از استان خراسان جنوبی زنده گیری و به این مرکز در شهرستان قیروکارزین منتقل شده است. 

قائدی افزود: رایزنی‌ها به منظور افزایش این تعداد آهو با جدیت ادامه دارد و سعی بر آن است که در آینده‌ای نه چندان دور تعدادی بیشتر از این گونه‌ها به این سایت منتقل شود.

او تصریح کرد: مراکز تکثیر و پرورش گونه‌های حیات وحش مانند کل و بز، قوچ و میش، جبیر، آهو و گوزن با اهداف مختلفی از جمله حفظ و احیای این گونه‌ها، شکار و مصرف پروتئینی ایجاد می‌شوند.

قائدی درخصوص اینکه چه باید کرد تا عطش شکار و مصرف گوشت حیات وحش بدون اینکه آسیبی به محیط زیست شکننده و زخم خورده وارد شود، فروکش کند؟ گفت: یکی از این راه‌ها ایجاد مراکز تکثیر و پرورش گونه‌های جانوری، قرق‌های اختصاصی و راه اندازی شکارگاه‌های خصوصی است. فعالیت این مراکز در صورتی که به درستی اجرا و بهره برداری شود می‌تواند تاثیرگذار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار