میزبانی ۲۳ مسجد شهری و روستایی از معتکفین در بجنورد

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد گفت: امسال ۲۳ مسجد در شهرستان بجنورد برای حضور معتکفین در نظر گرفته شده است.

 حجت الاسلام براتیان در جلسه برنامه ریزی مراسم اعتکاف گفت: ۲۳ مسجد امسال در شهرستان بجنورد برای حضور معتکفین در نظر گرفته شده که از این تعداد دو مسجد ویژه دانش آموزان دختر و پسر، دو مسجد ویژه دانشجویان خانم و آقا، ۱۰ مسجد برای برادران و خواهران در داخل شهر و هشت مسجد هم در روستا‌های بزرگ از جمله روستا‌های ارکان، اسفیدان، گریوان و چناران اختصاص یافته است.

او گفت :  ثبت نام اعتکاف از۲۰ دی ماه آغاز شده و تا سوم بهمن ماه به صورت حضوری، تلفنی و اینترنتی در مساجد صورت می‌گیرد،  برای نخستین بار یک مسجد ویژه مادر و کودک در مسجد قائم آل محمد خیابان حسینی معصوم در نظر گرفته شده است.

 حجت الاسلام براتیان گفت: آئین اعتکاف قبل از اذان صبح پنجم بهمن ماه مصادف با سیزدهم ماه رجب آغاز می‌شود،  ثبت نام معتکفین تاکنون، ظرفیت ۴۰ درصد مساجد با ثبت نام ۸۰۰ نفر تکمیل و هزینه ثبت نام برای هر نفر ۳۹۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد گفت: همه تمهیدات از جمله دعوت از مبلغین و مداحان، فضاسازی داخل مساجد، تهیه بسته‌های فرهنگی، برگزاری برنامه‌ها و محافل قرآنی، حضور نیرو‌های امدادی و اورژانس و رفع موانع ترافیکی در موقع پایان اعتکاف و خروج معتکفین از مساجد فراهم شده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.