آبرسانی به ۱۲۰ روستای سرپل ذهاب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه گفت : ۱۲۰ روستای سرپل ذهاب تا ۲ ساله آینده آبرسانی می‌شوند.

رضا داوودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه در پی پانزدهمین سفر شهرستانی استاندار کرمانشاه به شهرستان سرپل ذهاب در آئین افتتاح بهره برداری از پروژه آبرسانی به مجتمع هشت روستایی کانی عزیز و قورچی باشی، گفت : با توجه به گرمسیری بودن این منطقه از شهرستان سرپل ذهاب مردم به لحاظ تأمین آب در مضیقه بودند که با همکاری قرارگاه نجف اشرف با سرعت و جدیت بیشتری دنبال شد و تلاش بر این بود که تا قبل از شروع تنش‌های آبی تابستان پروژه آبی این منطقه به نتیجه برسد.

وی با تاکید به اینکه تأمین آب پروژه آبرسانی مجتمع هشت روستایی کانی عزیز و قورچی باشی از آبشار پیران انجام گرفته، افزود: این پروژه از سال ۹۸ آغاز به کار کرد، اما پیشرفت فیزیکی قابل قبولی نداشت که با عزم جدی و با همکاری قرارگاه نجف اشرف این پروژه وارد فاز عملیاتی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: این پروژه با احداث ۱۵ کیلومتری خطوط لوله به منظور آبرسانی ۲ مخزن ۳۰۰ و ۱۵۰ متر مکعبی برای پمپاژ آب تعبیه شده است.

داوودی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۴۵ روستا قرار است بهره برداری شود، بیان کرد: ۴۵ روستا در قالب ۲ پروژه جیگران و تپه ماران با ۶۰ کیلومتر شبکه آبرسانی به بهره برداری خواهد رسید.

وی با انعقاد قرارداد دوم با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای ادامه روند پروژه‌های آبرسانی استان کرمانشاه، گفت: این استان به عنوان ششمین استان کشور با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان برای آبرسانی برای ۷۵ روستای شهرستان سرپل ذهاب وارد عمل شده که در مجموع طی برنامه‌ای یک الی ۲ ساله ۱۲۰ روستا در سرپل ذهاب آبرسانی خواهد شد.

داوودی افزود: زنگ پانزدهمین جشنواره «نخستین واژه آب» همزمان با افتتاح پروژه آبرسانی با هدف آموزش صرفه‌جویی به دانش‌آموزان به صدا در خواهد آمد .

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.